اقامتگاه مجلل و سازگار با محیط‌زیست در صحرای العلا

العلا در شمال غربی عربستان نخستین بار به دلیل مقبره‌های صخره ای «مدائن صالح» مشهور شد

در ایجاد این هتل کمترین اختلال در محیط‌زیست ایجاد شده است-instagram/habitasalula

۹۶ اتاق با امکانات هتل پنج ستاره در میان صخره‌های ماسه‌سنگی، خلوتگاهی مناسب برای گریز از زندگی شهری هستند.

 اقامتگاه هابیتاس در مکانی با نوزده قرن قدمت تاریخ که زمانی قبایل باستانی از جمله نبطیان از آن عبور می‌کردند، واقع شده است.

نخلستان‌ها و مسیرهایی که به این ملک منتهی می‌شوند در قلب یکی از دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری در عربستان سعودی را قرار دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 این هتل با بهره‌گیری از موقعیت خاص جغرافیایی و مناظر فرازمینی العلا، بین کوه‌ها و سکونت‌گاه‌های باستانی نبطیان، در فاصله کمی با چندین جاذبه گردشگری از جمله شهر باستانی العلا بر پا شده است.

مهمانان در بدو ورود به این استراحتگاه لوکس وارد سرسرایی می‌شوند که شبیه خیمه و مملو از نقوش طراحی عربی است و همراه با آن پذیرایی با قهوه عربی و خرما نیز وجود دارد.

 هتل توسط صخره‌های ماسه‌سنگی بسیار دیدنی احاطه شده و مانند یک یادگار از گذشته، مملو از ماجراجویی به نظر می‌رسد.

اگرچه امکانات اقامتگاه مانند استخر آن بسیار دیدنی هستند اما آثار هنری بسیاری نیز در اطراف هتل وجود دارد که بخشی از پروژه هنری توسعه صنعت گردشگری العلا هستند.

در این اقامتگاه هر اتاق که به سبک سنتی خاورمیانه طراحی‌شده، با مصالحی از منابع طبیعی ساخته‌شده که به‌طور یکپارچه با محیط خود ترکیب می‌شود و رنگ‌‌ها و سایه‌های گرم قرمز، سفید و قهوه‌ای در آن‌ها غالب است. ازآنجایی‌که هیچ‌یک از ساخت‌وسازها در محل انجام‌نشده و هیچ منبع طبیعی در این فرآیند حذف یا تخریب نشده، در ایجاد این هتل کمترین اختلال در محیط‌زیست ایجاد شده است.

العلا در شمال غربی عربستان نخستین بار به دلیل مقبره‌های «مدائن صالح» مشهور شد. مدائن صالح در سال ۲۰۰۸ به عنوان اولین میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) در عربستان سعودی معرفی شد.

بیشتر از سفر