مرموز و مبهم؛ روابط عاشقانه و فرزندان ولادیمیر پوتین

گفته می‌شود که پوتین دو فرزند پنهانی دارد

بسیاری از روس‌ها ژیمناست المپیکی روس را دلیل شکست ازدواج پوتین با لیودمیلا، مادر دو دختر اول رئیس جمهوری روسیه می‌دانند- Russian archieves avalon

این روزها نام ولادیمیر پوتین به صدر اخبار جهان آمده است. وقتی صحبت از رهبری و سیاست به میان می‌آید، ما چیزهای زیادی در باره رئیس‌جمهوری روسیه می‌دانیم، اما زندگی شخصی او همیشه در هاله‌ای از ابهام است.

در سال ۲۰۱۴ خبر طلاق پوتین از همسرش جنجال بسیاری به پا کرد. برخی از زوج‌ها ممکن است پس از چند سال زندگی مشترک به این نتیجه برسند که باید از یکدیگر جدا شوند و ادامه کار برایشان سخت است؛ اما وقتی صحبت از چند دهه به میان بیاید، موضوع پیچیده می‌شود. این همان چیزی است که در داستان عشق ولادیمیر پوتین و لیودمیلا پوتین پس ۳۰ سال اتفاق افتاد.

 آیا سیاست این داستان طولانی عشقی را درهم شکست یا نه؟

لیودمیلا قبل از اینکه پوتین در سال ۲۰۰۰ مقام ریاست جمهوری را به عهده بگیرد، او را ملاقات کرد. همسر سابق پوتین قبلاً به‌عنوان مهماندار هواپیما در خطوط هوایی روسیه کار می‌کرد. در اوایل دهه ۱۹۸۰ زمانی که این دو در دانشگاه دولتی لنین‌گراد تحصیل می‌کردند باهم آشنا شدند. آن‌ها از طریق یک دوست مشترک که هردو را به یک تئاتر دعوت کرده بود، برای نخستین بار یکدیگر را ملاقات کردند.

شاید بتوان این رابطه را عشق در نگاه اول نامید. هر دو احساس یکسانی نسبت به یکدیگر داشتند. آن‌ها در ۲۸ ژوئیه سال ۱۹۸۳ با یک جشن ساده ازدواج کردند. اختلاف سنی آن‌ها پنج سال است. پوتین در رابطه با این ازدواج گفته بود که به زندگی مجردی عادت کرده بود و این لیودمیلا بود که وی را از این سبک زندگی نجات داد. آن‌ها ۳۰ سال زندگی مشترک را در سال ۲۰۱۴ به پایان رساندند و طلاق گرفتند. دلیل طلاق آن‌ها هنوز یک راز است، اما در یکی از رویدادها، لیودمیلا از شوهر سابقش به‌عنوان یک «خون‌آشام» یاد کرد.

 این زوج دو دختر به نام‌های ماریا و کاترینا دارند. البته پوتین در رابطه با فرزندانش صحبت نمی‌کند.

او در این رابطه قبلا گفته بود: «من زندگی خصوصی دارم که اجازه دخالت در آن را نمی‌دهم. باید به آن احترام گذاشت.»

 بااین‌حال رسانه‌ها اطلاعاتی در رابطه با دختران پوتین منتشر کرده‌اند.

نخستین فرزند پوتین کیست؟

دیلی میل می‌نویسد که ماریا فاسن ۳۶ ساله، اولین فرزند پوتین و بزرگ‌ترین دخترش از همسر سابقش لیودمیلا پوتینا است. ماریا در آوریل ۱۹۸۵ به دنیا آمد. او قبل از ادامه تحصیل در رشته زیست‌شناسی در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ، در دوران کودکی در آلمان شرقی و در نوجوانی در مسکو استعداد زیادی از خود در مدرسه نشان داد. ماریا پس از اتمام تحصیلات خود وارد دانشکده پزشکی در مسکو شد و از آن زمان به‌عنوان متخصص غدد اطفال، به یکی از متخصصان برتر روسیه تبدیل شده است.

او اخیراً در تلویزیون دولتی روسیه ظاهر شد تا در باره تحقیقات خود در مورد آزمایش ژنتیکی و تلاش‌ها برای مبارزه با بیماری‌های ژنتیکی نادر در کودکان صحبت کند. وی با تاجری هلندی به اسم یوریت فاسن ازدواج کرده و حاصل این ازدواج یک فرزند است. درواقع این کودک اولین نوه ولادیمیر پوتین محسوب می‌شود.

فرزند دوم پوتین؟

کاترینا تیخونوا با نام اصلی یکاترینا ولادیمیروا پوتینا دومین فرزند رئیس‌جمهوری روسیه و خواهر کوچک‌تر ماریا است. کاترینا نام خانوادگی پوتینا را کنار گذاشت و به‌جای آن نام خانوادگی مادربزرگ مادری خود، یکاترینا تیخونونا شکربنوا را انتخاب کرد. او در آگوست ۱۹۸۶ به دنیا آمد و مانند خواهرش در همان مدارس آلمان شرقی و مسکو تحصیل کرد، اما علایق کاملاً متفاوتی از خواهرش داشت. اگرچه این زن ۳۵ ساله اکنون مدیر مؤسسه تحقیقات ریاضی سیستم‌های پیچیده در دانشگاه دولتی مسکو است و همچنین در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ تحصیل کرده است، اما کاترینا مسلماً به دلیل موفقیت خود به‌عنوان یک رقصنده «راک اند رول» مشهور است.

کاترینا در سال ۲۰۱۹ به عضویت شورای توسعه ورزش‌های همگانی روسیه درآمد و همچنین نقشی کلیدی در ترویج رقص راک‌اند رول آکروباتیک ایفا کرده است. برای سال‌ها، دختر دوم پوتین به‌عنوان معاون توسعه و بازاریابی در کنفدراسیون جهانی راک‌اند رول (WWRC) - سازمانی که مسابقات در این رشته را در سراسر جهان سازمان‌دهی می‌کند، خدمت کرد.

کاترینا قبلا با کریل شامالوف - مالک بخشی از یک شرکت پتروشیمی روسی که پسر یکی از بزرگترین بانکدارهای روسیه است، ازدواج کرده بود. البته این زوج در سال ۲۰۱۸ از هم جدا شدند. در آن زمان مشخص شد که دارایی آن‌ها حدود دو میلیارد دلار است.

پوتین فرزند سومش را فاش نمی‌کند

اما نکته جالب، فرزند دیگر پوتین است. لوئیزا روزوا (Luiza Rozova)، ۱۸ ساله، هرگز به‌طور رسمی به‌عنوان فرزند پوتین معرفی نشده، اما بسیاری معتقدند که او سومین فرزند پوتین است. لویزا دختر سوتلانا کریونوگیخ ۴۵ ساله است که پیش‌تر نظافتچی بود و اکنون به میلیونر تبدیل شده است. او در حال حاضر مالک بخشی از یک بانک بزرگ روسیه و یکی از ثروتمندترین زنان این کشور به شمار می‌رود. گمان می‌رود که رهبر روسیه با کریونوگیخ رابطه داشته است و خود رزووا اعتراف کرده است که «احتمالاً شبیه به یک پوتین جوان است.»

کریونوگیخ هرگز در مورد ادعاهایی مبنی بر اینکه پدر دخترش مرد قدرتمند کرملین است، اظهار نظر نکرده است.

برخی معتقدند روزوا کوچک‌ترین فرزند پوتین نیست

رئیس‌جمهوری روسیه سال‌ها بر سر رابطه ادعایی‌اش با آلینا کابایوا، ژیمناست المپیکی روس که زمانی «انعطاف‌پذیرترین زن روسیه» لقب گرفته بود، درگیر مناقشات و حدس و گمان‌ها بود. کابایوا با ۲ مدال المپیک، ۱۴ مدال قهرمانی جهان و ۲۵ مدال قهرمانی اروپا یکی از پرافتخارترین ژیمناستیک‌های تاریخ ژیمناستیک ریتمیک است.

بسیاری از روس‌ها او را دلیل شکست ازدواج پوتین با لیودمیلا، مادر دو دختر اول رئیس‌جمهوری می‌دانند. آلینا مدت‌ها با پوتین مرتبط بوده است. آن‌ها در رویدادهای بی‌شماری حضور پیدا کردند و کابایوا یک‌بار از مردی مرموز صحبت کرد که به گفته او بسیار دوستش دارد. این ژیمناستیک در سال ٢٠١٥ باردار شد و شایعاتی را برانگیخت که او اکنون فرزند پوتین را به دنیا آورده است.

الکسی ناوالنی مخالف سیاسی پوتین که برای گذراندن دو سال و نیم حبس به زندان منتقل شده است، مدعی است که پوتین و کابایوا با هم ازدواج کرده‌اند، اگرچه پوتین این ادعا را رد کرد.

بیشتر از جهان