از زندگی شخصی ولادیمیر پوتین چه چیزهایی نمی‌دانیم؟

همسر پوتین تقریبا بلافاصله بعد از طلاق دوباره ازدواج کرد

ولادیمیر پوتین، سعی کرده است زندگی شخصی خود را تقریباً به‌طور کامل از چشم مردم دور نگه دارد.

رئیس‌جمهور ۶۸ ساله روسیه، برخلاف اینکه در نمایش تبلیغاتی از فعالیت‌های غیرسیاسی خودش بسیار دست‌ودل‌باز است، نسبت به انتشار اطلاعات خانوادگی‌اش هم حساس است و هم بی‌میل.

ولادیمیر پوتین که نام کاملش ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین است در ۷ اکتبر ۱۹۵۲ در لنین‌گراد، روسیه که آن زمان در اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بود به دنیا آمد. این شهر اکنون با نام سن‌پترزبورگ، در کشور روسیه واقع‌شده است.

پوتین، در سمت های مامور اطلاعاتی کا.گ.ب، رئیس‌جمهوری روسیه و نخست‌وزیر آن کشور خدمت کرده است، و در طول دوران زمامداری‌اش نهایت تلاش خود را کرده است تا رسانه‌های داخلی و خارجی از زندگی خانوادگی او چیزی ندانند. این نبود اطلاعات و در غیاب آن، افزایش شایعات گاهی اوقات این ذهنیت را به وجود آورده است که شاید آقای پوتین اصلا فرزندی ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنچه در میان افکار عمومی روسیه، بیشتر به آن پرداخته می‌شود این است که پوتین از همسر سابق خود، دو دختر دارد. این احتمال هم وجود دارد که در سال ۲۰۱۵ از دوست‌دخترش صاحب فرزند دختر دیگری شده باشد.

در ژوئن ۲۰۱۳، پوتین با پایان دادن به شایعات درباره سردی روابط او و همسرش، اعلام کرد که او و همسرش لودمیلا پوتینا از هم جداشده‌اند. آن‌ها تابستان ۱۹۸۳ ازدواج‌کرده بودند.

لودمیلا تقریبا بلافاصله بعد از طلاق دوباره ازدواج کرد.

بعد از آنکه در سال ۲۰۱۴ تصویری از کاترینا پوتین در مسابقه رقص آکروباتیک منتشر شد، یک مقام بلندپایه  روس به رویترز گفت که کاترینا، یکی از دختران پوتین، از نام خانوادگی تیخونوا استفاده می‌کند و با کیریل شامالوف، پسر نیکولای شامالوف، دوست دیرین رئیس‌جمهوری و سهامدار ارشد بانکی، ازدواج‌کرده است. تخمین زده می‌شود کیریل و کاترینا به‌عنوان یک زن و شوهر حدود دو میلیارد دلار در بازار سهام سرمایه‌دارند.

دختر دیگر پوتین، ماریا، متولد ۱۹۸۵، با جوریت فاسن ازدواج‌کرده است. گفته می‌شود او پزشک اطفال است و در هلند زندگی می‌کند.

از زندگی شخصی او اطلاعات کمتری نسبت به خواهرش در دست است.

بعد از طلاق، پوتین تبدیل به مشهورترین مرد مجرد روسیه شد و شایعات درباره دخترانی که ممکن بود «دوست‌دختر» او باشند بالا گرفت. از قهرمان ژیمناستیک تا خبرنگاران روزنامه‌ها.  هیچ‌کدام از این گزارش‌ها هرگز از سوی کرملین با پوتین تایید یا تکذیب نشد. سخنگوی کرملین نیز هیچ‌گاه به سؤالات خبرنگاران درباره زندگی شخصی رهبران روسیه پاسخ نمی‌دهد.

مخفی نگه‌داشتن اطلاعات خانوادگی سران سیاسی کشورها چیز جدیدی نیست. بنا بر دلایلی متفاوتی از عقاید مذهبی گرفته تا امنیتی، برخی افراد دست اندرکار دنیای سیاست، ترجیح می‌دهند اطلاعات خصوصی کمتری، مخصوصا در باره فرزندان  خود در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند، گرچه شاید پنهان‌کاری‌های آقای پوتین درباره فرزندان ثروتمند و با نفوذش، از این جنس نباشد.

بیشتر از زندگی