مجموعه طراح روسی از هفته مد پاریس حذف شد

والنتین یوداشکین برای ارتش روسیه هم یونیفرم طراحی کرده است

یوداشکین از سال ۲۰۱۶ به‌طور متناوب در هفته مد پاریس حضور داشت-EVGENIA NOVOZHENINA / POOL / AFP

درحالی‌که حمله نظامی روسیه به اوکراین وارد سومین هفته خود شد، مقامات هفته مد پاریس برنامه یک طراح روسی را از تقویم این رویداد حذف کردند.

مجموعه والنتین یوداشکین، طراح مد روسی، پس‌ازاینکه فدراسیون اوت کوتور و مد (FHCM) به این نتیجه رسید که او «وابسته به رژیم [روسیه]» است، از هفته مد پاریس حذف شد.

 رالف تولدانو، رییس FHCM در مصاحبه‌ این هفته خود گفت که این فدراسیون در برابر جنگ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، علیه اوکراین «موضعی قاطعانه» اتخاذ کرده است.

پوتین در ۲۴ فوریه تهاجم تمام عیار ارتش روسیه به اوکراین را آغازکرد، اقدامی که توسط رهبران جهان محکوم شد و بیش از دو میلیون اوکراینی را آواره کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 تولدانو گفت: «ما موضعی علیه [مردم] روسیه نداریم، اما از کسانی که از مواضع [پوتین] حمایت می‌کنند، حمایت نمی‌کنیم یا نمی‌پذیریم که آن‌ها را در تقویم خود داشته باشیم.»

یوداشکین که از سال ۲۰۱۶ کلکسیون‌های خود را به‌طور متناوب در هفته مد پاریس به نمایش گذاشته، قبلاً به رویترز گفته بود که برای ارتش روسیه یونیفورم طراحی کرده است.

تولدانو گفت که FHCM تحقیقات عمیقی انجام داده تا بفهمد آیا یوداشکین فاصله‌ای بین رابطه خود و موقعیتی که در روسیه داشته ایجاد کرده است یا نه و «مشخص شد که او وابسته به رژیم است. به این ترتیب من فکر می‌کنم که او جایی در تقویم ندارد. تا به حال تنها معیاری که در نظر می‌گرفتیم خلاقیت و علاقه هنری این نامزدها بود. ما با یک موقعیت کاملاً بدیع روبه‌رو هستیم. در مقیاس بسیار کوچک خود، ما به در نظر گرفتن این جنبه سوق داده شده‌ایم، چرا که تا آنجا که می‌توانیم اقدامات رئیس‌جمهوری روسیه را رد کرده و با آن مبارزه می‌کنیم.»

او همچنین اضافه کرد که به خاطر اقدامات پوتین نباید همه روس‌ها سرزنش شوند.

 یوداشکین در چند پست در اینستاگرام تایید کرد که نمایش او از برنامه هفته مد پاریس حذف شده است.

این خانه مد روسی گفت: «دوستان عزیز، امروز والنتین یوداشکین رسماً از تقویم هفته مد پاریس حذف شده است.»

اگرچه نمایش زنده این برند لغو شد، اما این نمایش به صورت مجازی برگزار و در کانال یوتیوب آن پخش شد.

بیشتر از مُد و زیبایی