دیور در هفته مد پاریس: خلاق و محتاط

این نمایش جدا از مدل‌های روی صحنه تماشاگران مشهوری هم داشت که انبوهی از طرفداران را به سوی خود کشاند

افزودن جیب‌های کاربردی به دامن‌های بلند، کیسه‌های هوا و جلیقه‌های ایمنی، بخشی از نوآوری‌های چشمگیر امسال بودند-facebook/Dior

دیور در هفته مد پاریس امسال اگرچه اندکی محافظه‌کارانه ظاهر شد اما رگه‌هایی روشن از درخشش همیشگی‌اش را هم با خود داشت.

خانه مد دیور نمایش روز سه‌شنبه اول مارس خود را با مجموعه‌ای از سبک‌های کلاسیک‌ آغاز کرد که با تغییراتی دوباره کار و طراحی شده بودند.

 مدل‌ها در حالی در پایتخت فرانسه روی صحنه رفتند که مجموعه‌ای از لباس‌‌ها مملو از ارجاعات مختلف به لباس کار، لباس‌های شفاف و بدن‌نما با کت‌ و دستکش‌های موتورسواری داشتند.

افزودن جیب‌های کاربردی به دامن‌های بلند، کیسه‌های هوا و جلیقه‌های ایمنی، بخشی از نوآوری‌های چشمگیر امسال بودند.

 دیور در هفته مد پاریس یک ماه پر کار از رویدادهای پیاپی مد در نیویورک، لندن و میلان به پایان رساند.

ماریا گراتزیا کیوری نمایش پاییز و زمستان ۲۰۲۲-۲۰۲۳ را به فضایی برای نوآوری و آزمایش محتاطانه تبدیل کرد.

 او گفت: «من فکر می‌کنم که اکتشاف در این نوع قلمرو به ما کمک می‌کند تا ارزش واقعی مد را درک کنیم. گاهی اوقات ما به مد فقط با ایده‌ای از تزیین بدن خود فکر می‌کنیم، نه چیزی که بدن ما در آن زندگی می‌کند.»

 این طراح برای نمایش امسال با D-Air Lab همکاری کرده است؛ یک شرکت ایتالیایی که با کیسه‌های هوا برای کارگرانی که توربین‌های بادی را تعمیر می‌کنند تجهیزات ایمنی می‌سازند و برای اکتشافات قطبی لباس‌های محافظ تهیه می‌کند.

اولین مدلی که روی صحنه رفت یک لباس یکسره که با لوله‌های نوری پیچیده شده بود به تن داشت و پیش از روشن شدن چراغ‌ها بیرون آمد و صحنه را برای دیگرانی که به دنبالش می‌آمدند روشن کرد. این لباس را تا مدت‌ها به عنوان یکی از بهترین‌های پاریس به یاد خواهیم داشت.

 نمونه‌های به‌یادماندنی دیگر این مجموعه کت‌های رسمی با سیستم گرمایش و ترکیبی از کرست و جلیقه‌های محافظ بودند. به عنوان زیورآلات نیز در این مجموعه عینک‌های آینده‌ و سربندهای درخشان روی موهایی که یا خیلی محکم بافته شده بود یا به سر چسبیده بود، استفاده شد.

این نمایش جدا از مدل‌های روی صحنه تماشاگران مشهوری هم داشت که انبوهی از طرفداران را به سوی خود کشاند. کیم جی-سو از گروه بلک‌پینک یکی از آن‌ها بود. آنیا تیلور جوی، یارا شهیدی، الکسا چونگ و گوگو مباتا هم برای تماشای دیور به پاریس آمده بودند.

ریحانا نیز در این مراسم حضور یافت و هنگامی‌که تماشاگران آماده برای شروع شو در جای خود نشسته بودند، به صندلی خود در کنار برنارد آرنو رییس LVMH (مالک دیور) رسید و مهمانان را بر آن داشت که بایستند تا عکس‌هایی از این ستاره باردار را در تلفن‌های خود ثبت کنند.

بیشتر از مُد و زیبایی