رسول جلیلی؛ چهره سانسور و فیلترینگ، رییس دانشگاه صنعتی شریف شد

رئیس جدید دانشگاه صنعتی شریف تحت تحریم‌ آمریکا قرار دارد

رسول جلیلی اسفند ماه سال ۱۳۹۰ از سوی آیت‌الله علی خامنه‌ای به عضویت مرکز ملی فضای مجازی ایران درآمده است-انتخاب

رسول جلیلی که به خاطر ایفای نقش در سانسور، نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم در فهرست تحریم‌های  وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار دارد، به ریاست دانشگاه صنعتی شریف منصوب شد.
سایت رسمی دانشگاه صنعتی شریف با اعلام این خبر نوشت این انتصاب با تایید کمیته تعیین روسای دانشگاه‌ها، شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حکم وزیر علوم صورت گرفته است.
محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکم خود از جلیلی خواسته «با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی و روحیه انقلابی» در راستای تحقق «تمدن نوین اسلامی» گام بردارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


رسول جلیلی مهر ماه سال ۱۴۰۰ از سوی زلفی‌گل به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی شریف منصوب شده بود که با تایید کمیته تعیین روسای دانشگاه‌ها به مدت چهار سال ریاست این دانشگاه را عهده‌دار شد.
این انتصاب در شرایطی صورت گرفت که براساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، رسول جلیلی از بهمن ۱۳۸۷ به دنبال دستیابی به تجهیزات مربوط به نظارت بر تبادل پیام کوتاه، بوده‌ است. 
گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد وی از اواخر سال ۱۳۹۰ در اقدامات نظام جمهوری اسلامی برای سانسور اینترنت نقش فعالی داشته‌ است. 
از شرکت «امن‌افزار گستر شریف»، که مدیریت آن را جلیلی برعهده دارد به عنوان یکی از مهمترین تامین‌کنندگان نرم‌افزار فیلترینگ و سانسور اینترنت در ایران نام برده می‌شود.
رسول جلیلی همچنین اسفند ماه سال ۱۳۹۰ از سوی آیت‌الله علی خامنه‌ای به عضویت مرکز ملی فضای مجازی ایران درآمده است.