هفدهمین بسته‌ نقدی کمک‌های بشردوستانه به افغانستان رسید

تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون دلار کمک بشردوستانه نقدی به افغانستان رسیده است

در حال حاضر، حدود ۲۴ میلیون شهروند افغانستان به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند  - توییتر AFGCentralbank

بانک مرکزی افغانستان که تحت حاکمیت طالبان است، روز یکشنبه، ۱۵ اسفند، اعلام کرد در ادامه‌ ارسال کمک‌های نقدی بشردوستانه به این کشور، هفدهمین بسته ۳۲ میلیون دلاری نیز به کابل رسیده و به بانک بین‌المللی افغانستان (AIB) تحویل داده شده است.

مسئولان بانک مرکزی افغانستان از این کمک نقدی کشورهای کمک‌کننده قدرانی کرد و خواستار تسهیل مراودات بانکی با افغانستان شد تا به گفته آنان، زمینه تعامل موثر با کشورهای منطقه و جهان فراهم شود.

بیش از هفت ماه از تسلط طالبان بر افغانستان می‌گذرد و کشورهای کمک‌کننده و سازمان ملل متحد تاکنون ۵۰۰ میلیون دلار پول نقد به کابل منتقل کرده‌اند و تمام این پول‌ها به بانک بین‌المللی افغانستان (AIB) که از بانک‌های خصوصی است، سپرده شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این کمک‌های نقدی بشردوستانه به افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که با به قدرت رسیدن دوباره طالبان در این کشور، ایالات متحده آمریکا و سازمان ملل، دارایی‌های افغانستان به ارزش ۹.۱ میلیارد دلار را بلوکه کردند تا به دست طالبان نیفتد. طالبان ادعا می‌کند که مسدود شدن این دارایی باعث شد افغانستان با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجه شود و پول افغانی نیز ارزش‌ خود  در برابر دلار را از دست بدهد.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، افغانستان با مشکلات اقتصادی جدی روبه‌رو است و در حال حاضر، حدود ۲۴ میلیون شهروند این کشور به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند.

تاکنون که نزدیک به هفت ماه از سلطه طالبان بر افغانستان می‌گذرد، هیچ دولتی این گروه را به رسمیت نشناخته و تحریم‌های وضع‌شده علیه رهبران این گروه در بسیاری از موارد، مانع از اقدام دولت‌ها و سازمان‌های مددرسان برای کمک‌رسانی به مردم افغانستان شده است.

بیشتر از اقتصاد