ادامه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زلزله پاکستان

آخرین زلزله بزرگ در کشمیر در سال ۲۰۰۵ اتفاق افتاد که باعث مرگ بیش از ۸۰ هزار نفر شد

شماری از زلزله‌زدگان در میرپور کشمیر، ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۹- AAMIR QURESHI / AFP

به گفته مقامات، زلزله‌ای قوی با قدرت ۵.۸ ریشتر پایتخت پاکستان، اسلام‌آباد و شهرهای استان شرقی پونجاب را تحت تاثیر قرار داد و حداقل ۱۹ نفر کشته و ۳۰۰ زخمی بر جای گذاشت.

این زلزله همچنین در نواحی لاهور، پیشاور و بخش پاکستانی‌نشین کشمیر هم احساس شد.

تصاویر ویرانی زلزله در میرپور، شهری در بخش پاکستانی‌ کشمیر آزاد، شکاف‌های عمیقی را نشان می‌دهد که تا چند متر در عمق زمین روی جاده‌ها ایجاد شده و باعث سرنگونی خودروها و اتوبوس‌ها شده است. بسیاری از مردم از ساختمان‌های چندطبقه و خانه‌های خویش به خیابان‌ها هجوم بردند تا در صورت ادامه لرزش در امان بمانند.

رجا فاروغ حیدر، نخست‌وزیر کشمیر آزاد به تلویزیون جی‌ان‌ان گفت: «تمام تمرکز ما در حال حاضر روی تسریع روند کمک‌رسانی و امداد و نجات شهروندان است. همین الان مردمی در بین آوار گیر افتاده‌اند که به کمک عاجل نیاز دارند. ما از تمام منابع و امکانات خویش استفاده می‌کنیم تا بهترین کمک را برای این افراد فراهم آوریم».

سازمان هواشناسی پاکستان اعلام کرد بر اساس ارزیابی‌های اولیه، مرکز این زلزله ۵.۸ ریشتری در نزدیکی شهر کوهستانی جهلوم در استان پونجاب بوده است.

سرتیپ عصیف غفور، سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد عملیات سریع امداد و نجات ارتش با ارسال تیم‌های هوایی و پزشکی آغاز شده است.

عرفان سلیم، رییس‌پلیس بخش میرپور نیز اظهار داشت وضع برخی از افرادی که به بیمارستان رسیده‌اند وخیم گزارش شده است.

آخرین زلزله بزرگ در کشمیر در سال ۲۰۰۵ اتفاق افتاد که باعث مرگ بیش از ۸۰ هزار نفر شد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان