پایان بی‌طرفی: سوئیس به تحریم‌های روسیه می‌پیوندد

سوئیس «در این روزهای تاریک» کنار اوکراین می‌ایستد و امیدوار است تحریم‌ها کرملین را وادار به «تغییر نظر»‌ کنند

اینیاتسیو کاسیس، رئیس ‌جمهوری فدرال سوئیس، روز دوشنبه اعلام کرد که کشورش «بی‌طرفی سوئیسی» را کنار می‌گذارد و تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را اعمال می‌کند.

آقای کاسیس در نشستی خبری گفت: «شورای فدرال سوئیس امروز تصمیم گرفت تحریم‌های اتحادیه اروپا را کاملا اجرا کند. این حرکتی بی‌مانند از سوی سوئیس است که پیش از این همیشه بی‌طرف بوده است.»

رئیس‌ جمهوری سوئیس افزود: «حمله روسیه حمله به آزادی است،‌ حمله به دموکراسی، حمله به جمعیت غیرنظامی، و حمله به نهادهای یک کشور آزاد است. از نظر حقوق بین‌الملل، چنین چیزی پذیرفتنی نیست. از نظر سیاسی پذیرفتنی نیست، و از نظر اخلاقی نیز نمی‌تواند پذیرفتنی باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاسیس گفت کشورش «در این روزهای تاریک» کنار اوکراین می‌ایستد و امیدوار است اعمال تحریم‌ها کرملین را وادار به «تغییر نظر»‌ کند. 

سوئیس دارایی‌های برخی افراد مرتبط با کرملین را مسدود می‌کند و ورود افرادی را که در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارند ممنوع می‌کند. 

سوئیس در ضمن حریم هوایی خود را به روی همه پروازها از روسیه، از جمله جت‌های خصوصی، به‌ استثنای موارد اضطراری، پروازهای تجسسی، و پروازهای بشردوستانه، می‌بندد.

کارین کلر ساتر، وزیر دادگستری سوئیس، گفت این ممنوعیت بر «اولیگارش‌هایی که ملیت روسیه یا اوکراین دارند و نزدیکی خاصی به ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهوری روسیه، دارند» تاثیر خواهد گذاشت. 

خانم وزیر تاکید کرد که «پنج نفر هستند که روابط اقتصادی گسترده‌ای با سوئیس دارند» اما به‌ خاطر قوانین مربوط به حریم خصوصی اسم آن‌ها را نیاورد.

بیشتر از جهان