لیگ جزیره؛ اولین بازی رسمی اریکسن پس از حمله قلبی

روز گذشته اریکسن پس از ۸ ماه اولین بازی خود را انجام داد و از دقیقه ۵۲ بازی به زمین مسابقه آمد

کریستین اریکسن، پس از گذشت ۲۵۹ روز در قالب تیم برنتفورد به زمین مسابقه بازگشت - Geoff Caddick / AFP

کریستین اریکسن، هافبک تیم ملی فوتبال دانمارک که در جریان بازی‌های یورو ۲۰۲۰ در مسابقه مقابل فنلاند دچار حمله قلبی شد و اجازه حضور در مسابقات فوتبال را نداشت، بالاخره پس از گذشت ۲۵۹ روز در قالب تیم برنتفورد به زمین مسابقه بازگشت و از دقیقه ۵۲ مسابقه مقابل نیوکاسل به میدان رفت.

پس‌ازآن اتفاق تلخ در بازی‌های یورو که منجر به حمله قلبی اریکسن شد، هیچ‌کس امیدی برای بازگشت او به رقابت‌های فوتبال را نداشت. پزشکان پس از کار گذاشتن یک الکترو‌شوک در قلب او اعلام کردند که او می‌تواند به فعالیت روزانه خود ادامه دهد و زندگی عادی داشته باشد و به او توصیه شد که از انجام هرگونه فعالیت شدید خودداری کند؛ اما اریکسن توجه‌ای به این توصیه‌ها نداشت و تصمیم به بازگشت به زمین مسابقه گرفت. 

او به‌دلیل قوانین سخت در لیگ ایتالیا اجازه ادامه فوتبال در این کشور را پیدا نکرد و به‌صورت توافقی قراردادش با تیم اینتر را فسخ کرد، همچنین مدتی را به‌صورت میهمان در آژاکس، باشگاه سابقش در کشور هلند گذراند و با تیم جوانان این تیم به تمرین پرداخت و چندی پیش در نقل و انتقالات زمستانی به لیگ برتر انگلستان بازگشت و قراردادی شش‌ماهه با تیم برنتفورد امضا کرد.

روز گذشته اریکسن پس از ۸ ماه اولین بازی خود را انجام داد و از دقیقه ۵۲ بازی به زمین مسابقه آمد. برنتفورد که در این مسابقه میزبان نیوکاسل بود خیلی زود و در همان نیمه اول در پی اخراج داسیلوا ۱۰ نفره شد و کار برای گرفتن نتیجه بسیار سخت بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

زنبورها در بازی قبل مقابل آرسنال نیز بازی را واگذار کرده بودند و در صورت شکست در این مسابقه در منطقه سقوط قرار می‌گرفتند؛ اما درنهایت حضور اریکسن هم برای برنتفورد نتیجه‌بخش نبود و دو بر صفر بازی را مقابل نیوکاسل واگذار کردند. اگرچه تیم برنتفورد در این مسابقه با نتیجه دو بر صفر مقابل نیوکاسل بازی را واگذار کرد، اما شب به یاد ماندنی را در دنیای فوتبال به جای گذاشت.

اریکسن چندی پیش برای بازگشت به فوتبال مصاحبه‌های زیادی انجام داد و تاکید کرد که یکی از دلایلش برای بازگشت به زمین مسابقه انگیزه حضور در رقابت‌های جام جهانی قطر ۲۰۲۲ است و حالا به‌نظر می‌رسد رویای او برای حضور در این رقابت‌ها در حال تبدیل‌شدن به واقعیت است.

باشگاه برنتفورد در پیامی این روز را یک روز بزرگ برای باشگاه و همچنین برای اریکسن و خانواده‌اش عنوان کرد. بازیکنی که روزی آرزوی بازگشت به زمین مسابقه را داشت، حالا به این مهم دست پیدا کرده و به دنبال روزهای خوب مانند گذشته است. 

حضور او در خط میانی تیم برنتفورد مشکلات بسیار زیادی برای هافبک ایرانی تیم به وجود خواهد آورد. سامان قدوس، هافبک ایرانی تیم برنتفورد که پیش از حضور اریکسن نیز در تعدادی از مسابقات یار تعویضی بود، حالا با حضور این هافبک دانمارکی کار را سخت‌تر از قبل می‌بیند و احتمال حضورش در رقابت‌های باقی مانده بسیار کمتر خواهد شد. 

بیشتر از فوتبال