جرمی اسکات؛ ادیسه زمینی موسکینو

نمایش‌های موسکینو به خاطر روحیه شوخ‌وشنگ خود در دنیای مد شهرت دارند

جرمی اسکات در نمایش لباس موسکینو (Moschino) مدل‌ها را به قطعاتی از مبلمان یک خانه تبدیل کرد و یکی از رؤیایی‌ترین نمایش‌های خود را روی صحنه برد.

نمایش‌های موسکینو که به خاطر بازگرداندن شوخ‌وشنگی به دنیای اغلب جدی مد شهرت دارند، در طول سال‌ها از جلوه‌های کنایه‌آمیز و طنز گرفته تا شمایل دیوانه‌وار، الهام گرفته و از همه‌چیز، از فست‌فود و باب اسفنجی گرفته تا باربی را در کارنامه خود دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برای مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۲۲ اما اسکات از یک خانه باشکوه الهام گرفت و گروه مدل‌های پرستاره خود را به مجموعه‌ای از مبلمان مجلل تبدیل کرد. با توجه به یادداشت‌های خود نمایش، اسکات برای این مجموعه «سری به مفهوم یک خانه مجهز و آنچه را که ظرافت آن هم نشان می‌دهد و هم بر آن دلالت می‌کند، با بافه‌ای از سورئال» زده است.

مدلی که یک ساعت شماطه‌دار پوشیده بود، بلا حدید با لباسی به شکل سوراخ کلید، جی‌جی حدید که در لباسی به شکل یک کمد می‌درخشید و دیگر مدل‌ها با لباس‌هایی از لامپ و فرش ایرانی گرفته تا شمعدان و یک چنگ بزرگ. حتی یکی از مدل‌ها کیفی به شکل یک سطل شامپاین در دست داشت.

 در کنار این‌ها جرمی اسکات در ادای احترام به فیلم ستایش‌شده استنلی کوبریک «۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی» در پایان نمایش با یک لباس فضایی تمام‌عیار بر صحنه حاضر شد و به حاضران تعظیم کرد.

بیشتر از مُد و زیبایی