بیش از نیمی از آمریکایی‌ها عملکرد بایدن را درباره اوکراین قبول ندارند

بایدن در واکنش به خبرنگارانی که از او پرسیدند آیا ولادیمیر پوتین را دست‌کم گرفته بود، تنها به آنها نگاه کرد

میزان نارضایتی از عملکرد باید در مورد بحران اوکراین ۵۵ درصد است-Drew Angerer / Getty Images via AFP

نظرسنجی جدید موسسه گالوپ حاکی از آن است که بش از نیمی از آمریکایی‌ها عملکرد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را در مورد اوکراین قبول ندارند و تنها ۳۶ درصد از واکنش او به اقدامات روسیه درباره اوکراین حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی در حالی انجام شده است که ارتش روسیه وارد مناطق جدایی‌طلب شرق اوکراین شده است. بایدن روز سه‌شنبه در واکنش به خبرنگارانی که از او پرسیدند آیا ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه را دست‌کم گرفته بود، تنها به آنها نگاه کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نخستین نظرسنجی نیست که نتیجه آن افت مقبولیت و محبوبیت بایدن را نشان می‌دهد. بایدن در ماه‌های اخیر همواره در نظرسنجی‌های منابع مختلف با افت محبوبیت و مقبولیت مواجه بوده است به گونه‌ای که بسیاری از ناظران بر این باورند در صورتی همین امروز انتخابات برگزار شود، دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا پیروز آن خواهد بود.

نحوه خروج پرهرج و مرج نیروهای آمریکایی از افغانستان در تابستان امسال که موجب شد طالبان بر این کشور تسلط پیدا کنند، در کنار سیاست‌‌های داخلی و اقتصادی بایدن از جمله عوامل افت محبوبیت او به‌شمار می‌رود.

در نظرسنجی گالوپ ۵۵ درصد به قبول نداشتن عملکرد کلی بایدن رای دادند، ۵۶ درصد به نارضایتی از اقدامات او در حوزه سیاست خارجی و ۶۲ درصد نیز به عملکرد اقتصادی بایدن رای منفی دادند.

میزان نارضایتی از عملکرد باید در مورد بحران اوکراین هم ۵۵ درصد است.

بیشتر از جهان