عربستان سعودی در پی گسترش ورزش چوگان

بخش سوارکاری یکی از ستون‌های کلیدی استراتژی بلندمدت کمیسیون سلطنتی العلا است

چوگان یک ورزش نوظهور در عربستان سعودی است-twitter/Richard_Mille

عربستان سعودی پس از برگزاری موفقیت‌آمیز دو تورنمنت چوگان در سال جاری، به دنبال راه‌های دیگری برای تقویت حضور مسابقات سوارکاری در این کشور است.

 دومین دوره مسابقات چوگان کویر ریچارد میله العلا، تنها تورنمنت مدرن چوگان در جهان که در یک محیط بیابانی برگزار می‌شود، در ۱۱ فوریه در شهر العلا، اولین سایت میراث جهانی یونسکو، در عربستان سعودی برگزار شد. این بخشی از تعهد کمیسیون سلطنتی العلا برای تقویت رابطه فرهنگی عربستان سعودی با هنر و میراث اسب‌سواری خود بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 دوازده بازیکن از چهار تیم، ترکیبی از حرفه‌ای‌ها و دعوت‌شدگان، در این رویداد دو روزه به مصاف هم رفتند.

عبدالرحمن السویدان، مدیر ابتکارات ویژه در کمیسیون سلطنتی العلا، گفت که بین فرهنگ اسب و میراث العلا ارتباط دیرینه‌ای وجود دارد. این کمیسیون در حال کار بر روی «اتصال و حفظ» این میراث است.

ماه گذشته العلا میزبان دو رویداد مهم اسب‌سواری بود؛ جام استقامت خادم‌الحرمین ۲۰۲۲ و چوگان بیابانی ریچارد میله العلا. السویدان گفت که این رویدادهای در کلاس جهانی بخشی از تعهد بلندمدت و بزرگ‌تر برای توسعه بخش سوارکاری با بالاترین استانداردهای جهانی با هدف تبدیل العلا به مقصدی بین‌المللی برای ورزش سوارکاری و گردشگری است.

 چوگان یک ورزش نوظهور در عربستان سعودی است، اما این کشور تجربه برگزاری رویدادهای ورزشی بین‌المللی بزرگ مانند فرمول یک، بوکس، بازی‌های فوتبال و دیگر رویدادها را دارد.

در تورنمنت بیابانی ریچارد میله العلا از شاهزاده ۱۸ ساله سعودی سلمان بن منصور آل سعود برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمد. شاهزاده سعودی که به شاهزاده چوگان معروف است جایزه «استعداد آینده دار» را دریافت کرد.

 کمیسیون سلطنتی العلا قصد دارد در رابطه با صنعت اسب با مقامات و فدراسیون‌های ورزشی همکاری نزدیک داشته باشد.

بخش سوارکاری یکی از ستون‌های کلیدی استراتژی بلندمدت کمیسیون سلطنتی العلا است تا زیبایی تاریخی این شهر را به عنوان مکانی منحصربه‌فرد در شبه‌جزیره عربستان برجسته کند.

 به گفته مقامات این کشور فدراسیون چوگان عربستان در نظر دارد به کار خود برای افزایش شهرت و علاقه به چوگان کویر و رویداد چوگان کویر العلا ادامه دهد.

بیشتر از ورزش