باخت سیتی مقابل تاتنهام، لیورپول را به قهرمانی امیدوار کرد

تاتنهام با این پیروزی ۳۹ امتیازی شد و با تیم چهارم جدول یعنی منچستریونایتد تنها ۴ امتیاز فاصله دارد

تیم فوتبال تاتنهام  درنهایت موفق شد با درخشش مهاجم خود، هری کین ۳ بر ۲ به پیروزی برسد - Lindsey Parnaby / AFP

هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان پیگیری شد و در مهم‌ترین دیدار این هفته تیم فوتبال تاتنهام در خارج از خانه، میهمان تیم صدرنشین رقابت‌ها، منچستر سیتی بود که درنهایت موفق شد با درخشش مهاجم خود، هری کین ۳ بر ۲ به پیروزی برسد.

تیم فوتبال تاتنهام که در چند هفته اخیر با هدایت سرمربی ایتالیایی خود، آنتونیو کونته نتایج خوبی کسب نکرده بود، برای بازگشت به روند صعودی خود و گرفتن امتیاز از این مسابقه حساس به ورزشگاه اتحاد رفت.

از سوی دیگر سیتیزن‌ها که بالاتر از لیورپول و در صدر فهرست قرار داشتند به دنبال این بودند تا با برد در این مسابقه اختلاف ۹ امتیازی را با تیم دوم جدول به وجود آورند.

 سیتیزن‌ها مانند همیشه شروعی طوفانی داشتند، اما در دقیقه چهارم مسابقه روی یک ضد حمله غافلگیر شدند و پاس استثنایی هری کین و فرار سون از خط آفساید، این بازیکن کره‌ای را در موقعیتی تک‌به‌تک با دروازه‌بان سیتی قرار داد و ازخودگذشتگی او و پاسش به کولوسفسکی باعث شد تا این بازیکن سوئدی دروازه سیتی را به‌ راحتی باز کند.

سیتی پس از دریافت گل، اکثر زمان بازی در نیمه نخست را در زمین تاتنهام گذراند. حمله‌های گسترده سیتی بالاخره در دقیقه ۳۳ نتیجه داد و روی اشتباه هوگو لوریس در خروج از دروازه، توپ در اختیار گوندوگان قرار گرفت و او به‌ راحتی بازی را به‌تساوی کشید.

حمله‌های سیتی در نیمه اول ادامه داشت، اما آن‌ها نتوانستند اختلاف را دو برابر کنند.

در شروع نیمه دوم بازهم این تیم میهمان بود که برخلاف جریان بازی به گل دوم رسید. پاس و ارسال زیبای سون در درون محوطه جریمه به گلزن تمام‌عیار تاتنهام، هری کین رسید تا این بار او در دقیقه ۵۹ دروازه سیتی را باز کند و تیمش را ۲ بر ۱ پیش بیندازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاگردان گواردیولا که دوست نداشتند شکستی خانگی را تجربه کنند، حمله‌های بیشتری را شروع کردند و همین موضوع به تاتنهام این فرصت را داد تا در دقیقه ۷۴ با هری کین به گل سوم برسد؛ اما خوش‌شانسی به سراغ سیتیزن‌ها آمده بود، چرا که داور ویدیویی گل را آفساید اعلام کرد.

حمله‌های سیتی برای زدن گل تساوی ادامه داشت، اما هوگو لوریس، دروازه‌بان تاتنهام و مدافعان این تیم اجازه خودنمایی به مهاجمان میزبان را نمی‌دادند تا اینکه در دقیقه ۹۲ با برخورد توپ به دست مدافع تاتنهام، یک ضربه پنالتی به سود سیتی اعلام شد و محرز موفق شد بازی را به‌تساوی بکشد؛ اما تدابیر کونته در این مسابقه به گواردیولا برتری داشت و مهاجم بی نظیر تاتنهام، هری کین تیر خلاص را در دقایق پایانی مسابقه به سیتی زد.

کین موفق شد در دقیقه ۹۵ مسابقه روی ارسال کولوسفسکی با ضربه سر دروازه تاتنهام را برای بار سوم باز کند و در یک‌شب فراموش‌نشدنی پیروزی ۳ بر ۲ را برای تیمش به ارمغان آورد.

این نتیجه بیشتر به سود لیورپولی‌ها بود. لیورپول در بازی این هفته ۳ بر ۱ از سد نوریچ گذشت و حالا آن‌ها فقط ۶ امتیاز با صدر جدول فاصله دارند. این درحالی است که لیورپول یک بازی کمتر نسبت به سیتی انجام داده است و در صورت پیروزی در آن مسابقه، اختلاف آن‌ها با صدر جدول تنها به سه امتیاز خواهد رسید. به نظر می‌رسد امید قهرمانی برای لیورپول و یورگن کلوپ بیشتر شده است.

این برد برای تاتنهام نیز بسیار حائز اهمیت بود، چراکه دوباره آن‌ها را در رویارویی برای به دست آوردن رتبه چهارم جدول و کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد قرار داد.

تاتنهام با این پیروزی ۳۹ امتیازی شد و با تیم چهارم جدول یعنی منچستریونایتد تنها ۴ امتیاز فاصله دارد و در صورت لغزش احتمالی هریک از تیم‌های بالاتر می‌تواند جایگاه آن‌ها را در هفته‌های آینده تصاحب کند.

 

بیشتر از فوتبال