آگوت قهرمان رقابت‌های تنیس دوحه شد

آگوت در این مسابقه بی نقص ظاهر شد و از کوچک‌ترین اشتباهات تنیس باز گرجستانی نهایت استفاده را برد

روبرتو باتیستا آگوت تنیس باز ۳۳ ساله اسپانیایی و قهرمان رقابت‌های تنیس دوحه - KARIM JAAFAR / AFP

رقابت‌های تنیس ۲۵۰ امتیازی دوحه در قطر با قهرمانی روبرتو باتیستا آگوت تنیس باز ۳۳ ساله اسپانیایی و مرد شماره ۱۶ تنیس جهان به پایان رسید و جایزه نقدی ۱۱۴ هزار دلاری این رقابت‌های را از ناصر الخلیفی، رئیس فدارسیون تنیس کشور قطر و رئیس مسابقات تنیس دوحه، دریافت کرد.

آگوت برای دومین سال پیاپی در فینال این رقابت‌ها حاضر شده بود. به نوعی فینال مسابقات در سال جاری تکرار فینال سال گذشته نیز بود چراکه باسیلاشویلی گرجستانی که مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها بود، نیز در دیدار پایانی حضور داشت و آگوت این فرصت را پیدا کرد تا علاوه بر انتقام دیدار سال گذشته قهرمانی رقابت‌ها را نیز به‌دست آورد.

آگوت در این مسابقه بی‌نقص ظاهر شد و از کوچک‌ترین اشتباهات تنیس‌باز گرجستانی نهایت استفاده را برد و بازی را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ به پایان رساند تا دومین قهرمانی خود در این رقابت‌ها را به‌دست آورد.

آگوت در سال ۲۰۱۹ نیز موفق به کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها شده بود. این دهمین عنوان قهرمانی آگوت در رقابت‌های تنیس حرفه‌ای به شمار می‌رود. آخرین قهرمانی او مربوط به سه سال پیش و در همین رقابت‌ها بود.

در پایان مسابقه نیز ناصر الخلیفی رئیس فدارسیون تنیس قطر و رئیس این مسابقات که مالکیت باشگاه پاریس سن ژرمن فرانسه را نیز در اختیار دارد، جام قهرمانی این رقابت‌ها را به آگوت اهدا کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 اما رقابتهای تنیس ۲۵۰ امتیازی ریو در کشور برزیل نیز با شگفتی همراه بود و در مهم‌ترین دیدار مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها، کارلوس آلکاراس اسپانیایی مرد شماره ۲۹ تنیس جهان موفق شد متئو برتینی بخت نخست قهرمانی در این مسابقات را در یک بازی سخت دو بر یک با نتایج ۶-۲ ۲-۶ و ۶-۲ مغلوب کند و راهی دیدار نیمه نهایی مسابقات شود.

مسابقات ریو که به دلیل بارش شدید باران در کشور برزیل به مدت دو روز متوقف شده بود، به صورت فشرده در همان روز در مرحله نیمه نهایی نیز پیگیری شد و آلکاراس ۱۸ ساله، فابیو فونینی دیگر تنیس‌باز ایتالیایی و مدعی در این رقابت‌ها را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۲ و ۷-۵ شکست داد تا به فینال رقابت‌ها راه پیدا کند.

آلکاراس در دیدار پایانی باید با شوارتسمن آرژانتینی بازی کند و در صورت قهرمانی در این رقابت‌ها می‌تواند به جمع ۲۰ تنیس‌باز برتر دنیا اضافه شود.

این دومین حضور آلکاراس در فینال یک رقابت تنیس است که می‌تواند به دومین قهرمانی او در رقابت‌های حرفه‌ای منجر شود. تنها قهرمانی آلکاراس در رقابت‌های تنیس به مسابقات تنیس ۲۵۰ امتیازی اوماگ در کشور کرواسی بر می‌گردد که در سال ۲۰۲۱ به‌دست آمده است.

بیشتر از تنيس