لهچکا، پدیده مسابقات روتردام حریف نیمه نهایی سیتسیپاس

لهچکا در همان دور اول موفق شد تا دنیس شاپووالوف کانادایی را در دو ست متوالی شکست دهد

یری لهچکا، تنیس‌باز ۲۰ ساله اهل جمهوری چک برای اولین بار در یک رقابت حرفه‌ای تنیس به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کرد - Martin KEEP / AFP

یری لهچکا، تنیس‌باز ۲۰ ساله اهل جمهوری چک و پدیده رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی روتردام در کشور هلند با برتری مقابل لورنزو موزتی ایتالیایی در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها موفق شد تا برای اولین بار در یک رقابت حرفه‌ای تنیس به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کند. لهچکا که از دور مقدماتی رقابت‌ها به جدول اصلی مسابقات راه پیدا کرده بود در همان دور اول موفق شد تا دنیس شاپووالوف کانادایی، شانس پنجم قهرمانی در این مسابقات را در دو ست متوالی شکست دهد و پدیده مسابقات لقب بگیرد.

نفر ۱۳۷ جدول رده‌بندی جهانی تنیس مردان در بازی نیمه‌نهایی باید به مصاف استفانوس سیتسیپاس یونانی، شانس اول قهرمانی در این رقابت‌ها برود.

استفانوس سیتسیپاس، مرد شماره چهار تنیس جهان نیز در مرحله یک‌چهارم نهایی موفق شد تا الکس دمینور تنیس‌باز جنگ‌جو و جوان استرالیایی را در دو ست متوالی با نتایج مشابه ۶-۴ مغلوب کند تا برای دومین سال پیاپی در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها حضور داشته باشد. سیتسیپاس سال گذشته در نیمه‌نهایی رقابت‌ها مغلوب روبلف روس شد و از رسیدن به دیدار پایانی بازماند.

در دیگر دیدار این مرحله روبلف، مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها موفق شد فوچوویچ مجارستانی را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۴ و ۶-۳ شکست دهد تا بار دیگر در یک رقابت تنیس مقابل این تنیس‌باز مجاری به پیروزی برسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سال گذشته فوچوویچ در دیدار پایانی همین مسابقات مغلوب روبلف شد و دستش از رسیدن به جام کوتاه ماند.

در آخرین بازی این مرحله نیز فلیکس اوژه آلیاسیم کانادایی، شانس سوم قهرمانی در این رقابت‌ها موفق شد در دو ست متوالی با نتایج ۷-۵ و ۷-۶ کمرون نوری بریتانیایی را از پیش رو بردارد و به نیمه‌نهایی رقابت‌ها راه پیدا کرد. آلیاسیم در مرحله یک‌هشتم نهایی نیز موفق شده بود اندی ماری، دیگر تنیس‌باز بریتانیایی این رقابت‌ها را شکست دهد و حالا با عبور از نوری باید به مصاف روبلف در نیمه‌نهایی برود.

رقابت‌های ۲۵۰ امتیازی تنیس بوئنوس آیرس در آرژانتین نیز در مرحله یک‌چهارم نهایی پیگیری شد و کسپر رود نروژی، شانس اول قهرمانی در این رقابت‌ها موفق شد در دو ست متوالی با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ فدریکو کوریا از آرژانتین را مغلوب و به نیمه‌نهایی رقابت‌ها راه پیدا کند.

فرناندو ورداسکو، تنیس‌باز کهنه‌کار اسپانیایی که در یک سال گذشته به خاطر جراحی زانو از رقابت‌ها دورافتاده بود مقابل سونگو ایتالیایی بازی را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۴ و ۷-۶ واگذار کرد و از رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی بازماند.

بیشتر از تنيس