زوج‌های تایلندی باید قبل از سکس روز ولنتاین آزمایش کرونا بدهند

مقام‌های بهداشت و درمان تایلند همچنین توصیه کرده‌اند کسانی که روز ولنتاین با هم قرار می‌گذارند، ماسک بزنند

در ماه اوت ۲۰۲۱ سازمان بهداشت و درمان تایلند توصیه‌نامه «رابطه جنسی امن» مخصوص کووید را منتشر کرد - Pexels

مقام‌های بهداشت و درمان تایلند به زوج‌ها توصیه کرده‌اند در آستانه روز ولنتاین آزمایش کووید بدهند، ماسک بزنند و رابطه جنسی ایمن برقرار کنند.

این‌ها توصیه‌های سازمان مهار بیماری‌های تایلند به مردم است. این سازمان پیشنهاد کرده است زوج‌ها پیش از رفتن سر قرارهای عاشقانه آزمایش فوری آنتی‌ژن کووید-۱۹ بدهند.

بونیاریت سوکرات، مدیر اداره بهداشت جنسی، روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت: «بیماری کووید-۱۹ یک بیماری مقاربتی نیست.» او افزود: «از فاصله نزدیک تنفس کردن و تبادل بزاق موجب سرایت کووید-۱۹ می‌شود.»

در ماه اوت پارسال (۲۰۲۱) سازمان بهداشت و درمان این کشور توصیه‌نامه «رابطه جنسی امن» مخصوص کووید را منتشر کرد که درباره معرفی حالت بدن در رابطه جنسی به طوری که دو طرف «چهره ‌به چهره» نباشند و نیز تبادل بزاق و سایر ترشحات صورت نگیرد، مطالبی داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر سوانچای واتانایینگ‌چاروئن، مدیرکل سازمان بهداشت و درمان، به بانکوک پست گفت: «آن زمان این توصیه‌ها در حالی مطرح شد که چشم‌انداز آینده بر کافی نبودن واکسن برای همه دلالت داشت.»

او افزود که از آن زمان تاکنون، با اجرای طرح واکسیناسیون، شرایط در این کشور تغییر کرد و به همین دلیل برای افرادی که کامل واکسینه شده‌اند، دادن آزمایش کووید کافی است.

به گزارش این خبرگزاری، توصیه دیگر استفاده از برنامه ردیابی کووید-۱۹ است تا افراد ببینند رستورانی که در آن میز رزرو می‌کنند، امن است یا نه.

این مقام‌ها همچنین توصیه کرده‌اند کسانی که روز ولنتاین با هم قرار می‌گذارند، ماسک بزنند و در خانه مخصوصا در حضور مسن‌ترها و کسانی که بیماری مزمن دارند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند، تا احتمال شیوع این بیماری کاهش یابد.

© The Independent

بیشتر از جهان