مدینه میزبان ۱۲۰ استارت‌آپ در مجمع سرمایه‌گذاری بین‌المللی می‌شود

«حمایت عربستان از شرکت‌های تازه‌ تاسیس نشان می‌دهد که برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ مصمم است»

این رویداد فرصتی برای گسترش تجارت استارت‌آپ‌ها در در بازار عربستان و ملاقات با سرمایه‌گذاران است - mitefsaudi.org

از ۲۱ تا ۲۳ فوریه، مرکز همایش‌های بین‌المللی ملک سلمان در مدینه میزبان ۱۲۰ استارت‌آپ، از جمله ۶۰ شرکت بین‌المللی، در مجمع سرمایه‌گذاری استارت‌اپ (SIF) خواهد بود.

به گزارش الشرق‌الاوسط، در این همایش شرکت‌هایی از مصر، اردن، الجزایر، لهستان، گرجستان، یونان، بریتانیا، و ایالات متحده حضور می‌یابند و چندین کارگاه آموزشی از سوی مدیران ارشد چندین نهاد در عربستان سعودی و خارج از کشور برگزار می‌شود.

اداره کل شرکت‌های کوچک و متوسط در مدینه، اخیرا تصمیم‌هایی برای حمایت از استارت‌آپ‌ها اتخاذ کرده است که حوزه‌های فناوری مانند تجارت الکترونیک، هوش مصنوعی، و نرم‌افزار را دربرمی‌گیرد، و کنفرانس بین‌المللی و مسابقات استارت‌آپی عرب‌فروم (Enterprise MIT) ازجمله اقدام‌های حمایتی‌ای است که بر آن مبنا تدارک ‌‌دیده ‌شده است. این رویداد با این هدف برگزار می‌شود که فرصتی برای گسترش تجارت استارت‌آپ‌ها در در بازار عربستان و ملاقات با سرمایه‌گذاران باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت سرمایه‌گذاری عربستان سعودی نیز به‌تازگی اعلام کرده است که تصمیم دارد ورود استارت‌آپ‌ها را به این کشور تسهیل کند. این وزارتخانه اعلام کرده است که برای کارآفرینان خلاق تخفیف‌هایی قایل می‌شود و از آنان برای ثبت علایم تجاری پس از دریافت مجوز کارآفرینی حمایت می‌کند.

محمد الامر، مدیر بخش کارآفرینی و نوآوری در وزارت سرمایه‌گذاری عربستان، اعلام کرد: «بر اساس برنامه‌های در‌نظر‌گرفته شده، از توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط نوآورانه حمایت می‌شود.» او توضیح داد که کارآفرینان و رهبران تجاری که جویای گسترش فعالیت در بازار عربستان هستند، از سرمایه‌گذاری‌هایی از سوی شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران فردی برخوردار خواهند کرد.

او افزود: «پادشاهی عربستان بر این باور است که کارآفرینی و حمایت از شرکت‌های نوظهور، به تنوع اقتصادی و افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های جدید و نوظهور در راه توسعه و پیشرفت، کمک می‌کند.»

به گفته الامر، شرکت‌های کارآفرین تازه‌تاسیس از طریق حضور در کنفرانس مجمع سرمایه‌گذاری بین‌المللی، از امکان فرصت‌های سرمایه‌گذاری برخوردار خواهند شد. او تاکید کرد: «در این کنفرانس شبکه وسیعی از سرمایه‌گذاران، تجار و سازمان‌های دولتی حضور دارند که مایل به حمایت از مؤسسات پیشگام و نوآور هستند.»

محمد عبدالغفار، مدیرکل کارآفرینی و ابتکارات بشردوستانه در سازمان «جامعه جمیل»، نیز گفت: «ابتکار عربستان با مشارکت وزارت سرمایه‌گذاری، نشان می‌دهد که این کشور برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ مصمم است و در این زمینه اقدام‌های عملی انجام می‌دهد.»

بیشتر از اقتصاد