عربستان اعلام کرد: فرصت سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد دلاری در ده سال آینده

شاهزاده محمد بن سلمان: این بخشی از فرصت‌هایی است که در راستای طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰ به وجود خواهد آمد

شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی- BANDAR AL-JALOUD / SAUDI ROYAL PALACE / AFP

ولیعهد سعودی در جریان یک نشست بین‌المللی اقتصادی، ضمن تشریح دستاوردهای کشورش از زمان اعلام برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰، از فرصت‌های عظیم سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش شش هزار میلیارد دلار در ده سال آینده در عربستان خبر داد.

شاهزاده محمد بن سلمان در جلسه گفت‌وگوی استراتژیک در چارچوب فعالیت‌های مجمع جهانی اقتصاد، داووس، که روز چهارشنبه به صورت مجازی برگزار شد، گفت این بخشی از فرصت‌هایی است که در راستای طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰ به وجود خواهد آمد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته او، ۸۵ درصد منابع مالی این طرح تحول اقتصادی توسط صندوق سرمایه گذاری عمومی و بخش خصوصی عربستان تأمین می‌شود و باقی آن از طریق جذب سرمایه‌های خارجی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و سراسر جهان تامین خواهد شد.

شاهزاده بن سلمان همچنین دستاوردهای چهار سال گذشته ریاض را در راستای طرح تحول اقتصادی ده ساله، از نظر کاهش اتکا به نفت و افزایش دو برابری درآمدهای غیرنفتی، توانمند سازی زنان در بازار کار و افزایش سطح رقابت در عرصه تجارت را تشریح کرد.

وی با اشاره به این که ۲۰۲۰ سال پرچالشی بود، گفت با این حال پادشاهی سعودی برای آن آماده بود، زیرا تحولی که از چند سال پیش آغاز شد کشور را به ابعاد جدیدی از نظر اقتصادی، دولتی و اجتماعی سوق داد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با کیفیت ایجاد کرد.

در این نشست بیش از ۱۶۰ تن از رهبران پرنفوذ تجارت بین‌الملل به نمایندگی از ۳۶ کشور حضور داشتند. مجمع جهانی اقتصاد در سال ۱۹۷۱ در ژنو سوئیس تاسیس شد و هدف آن بهبود وضعیت جهان از طریق تقویت همکاری بین بخش‌های دولتی و خصوصی است.

بیشتر از اقتصاد