گفت‌وگوی نمایندگان روسیه و اتحادیه اروپا درباره شکل سند نهایی مذاکرات برجام

طرف‌های مذاکره با ایران گفته‌اند مذاکرات به نقطه‌ای حیاتی رسیده و وقت اتخاذ تصمیم‌های سیاسی است

عکس از حساب توییتر اولیانوف

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات قدرت‌های جهانی با ایران در وین برای احیای برجام می‌گوید درباره سند نهایی این مذاکرات با انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرده است.

وی روز جمعه در پیامی در توئیتر اعلام کرد در این مورد که سند نهایی مذاکرات وین ممکن است چه شکلی داشته باشد، با آقای مورا هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا گفت‌وگوی عمیقی داشته است.

ایران و آمریکا برای بازگشت دوجانبه به پیروی کامل از برجام مذاکراتی را به‌صورت غیرمستقیم با هماهنگی اتحادیه اروپا و حضور سایر اعضای برجام آغاز کرده‌اند که دور هشتم آن در جریان است.

طرف‌های مذاکره با ایران گفته‌اند مذاکرات به نقطه‌ای حیاتی رسیده و وقت اتخاذ تصمیم‌های سیاسی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های آمریکایی ضمن انتقاد از پیشرفت آهسته مذاکرات، گفته‌اند با توجه به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، اگر مذاکرات در آینده نزدیک به نتیجه نرسد، بازگشت به برجام دیگر فایده‌ای نخواهد داشت.

روسیه، به همراه آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین، و آلمان در سال ۱۳۹۴ با ایران توافق کردند در ازای اعمال محدودیت‌های خاص بر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، تحریم‌های مرتبط با آن برنامه لغو شوند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا با هدف رسیدن به یک توافق بهتر، که فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران را نیز دربرگیرد، از آن توافق خارج شد و جو بایدن جانشین در پی بازگشت به توافق است.