رشد فزاینده موارد ابتلا به کرونا در تهران

بیش از هزار بیمار کرونایی در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری‌اند و در تهران و دیگر نقاط ایران شرایط وخیم‌تر می‌شود

در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۹۹۰ بیمار جدید در تهران بستری شدند- عکس از الف

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران می‌گوید بیش از هزار بیمار کرونایی در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری‌اند و در تهران و دیگر نقاط ایران شرایط وخیم‌تر می‌شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا زالی، عصر چهارشنبه گفت، «تا امروز، چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه، بیش از سه هزار و ۹۰۰ بیمار در تهران به علت کرونا بستری هستند که ۱۰ هزار و ۱۰ نفر آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه به‌سر می‌برند.»

به گفته علیرضا زالی، در تهران در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۹۹۰ بیمار جدید در تهران بستری شدند که ۲۱۰ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

او گفت، «به نظر می‌رسد که با یک شرایط رو به گسترش روبه‌رو هستیم و همان گونه که در سایر استان‌ها هم شاهد هستیم، در تهران نیز رشد چشمگیر و فزاینده میزان ابتلا به کرونا در بخش بستری و سرپایی داریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمد پهلوان، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز به دورقمی شدن آمار مرگ‌ومیر روزانه در استان خراسان رضوی اشاره کرده است و می‌گوید شمار کسانی که به علت ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری می‌شوند، رو به افزایش است.

به گفته وی در حال حاضر هزار و ۴۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که ۲۱۴ تن از آنان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه به‌سر می‌برند.

محمد پهلوان شمار بستری شدگان روز گذشته در استان خراسان رضوی را ۳۶۴ تن اعلام کرد.

در استان البرز نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۳ تن جان باخته‌اند و ۸۳ بیمار بستری شده‌اند. در استان فارس نیز با افزایش موارد بستری، تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۸ بیمار بستری شدند.

در استان همدان چهار بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت اخیر جان باختند و ۵۹ تن بستری شدند. در دیگراستان‌های ایران نیز افزایش شمار مبتلایان چشمگیر است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان ایران با وضعیت قرمز روبه‌رویند.

این در حالی است که برآوردها از شدت گرفتن موج ابتلا در روزهای آتی خبر می‌دهد و مقامات بهداشتی ایران از در پیش بودن «هفته‌ای بسیار ملتهب» سخن گفته‌اند.