نایکی به قرارداد خود با فوتبالیست متهم به تجاوز پایان داد

میسون گرینوود هفته گذشته پس از بازجویی به اتهام آزار و تجاوز به یک زن جوان، به قید وثیقه آزاد شد

میسون گرینوود، بازیکن منچستریونایتد و تیم ملی انگلستان-Reuters

نایکی، شرکت طراحی و تولید پوشاک و لوازم ورزشی آمریکایی اعلام کرد که در پی دستگیری میسون گرینوود به اتهام آزار و تجاوز جنسی، به قرارداد تبلیغاتی خود با این مهاجم تیم فوتبال منچستریونایتد پایان می‌دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس، میسون گرینوود هفته گذشته پس از بازجویی به اتهام آزار و تجاوز به یک زن جوان، به قید وثیقه آزاد شد. این فوتبالیست ۲۰ ساله پس از آن دستگیر شد که تصاویر و ویدیوهایی از خشونت فیزیکی او در فضای مجازی منتشر شد.

تیم فوتبال منچستریونایتد این بازیکن را تا اطلاع ثانوی از بازی یا تمرین در این باشگاه محروم کرده است. این باشگاه پیش‌تر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود از اتهام‌ها مطرح شده در رسانه‌های اجتماعی آگاه است و هیچ‌نوع خشونتی را تایید نمی‌کند.

شرکت نایکی هفته گذشته نگرانی خود را از این اتهام جدی ابراز و اعلام کرد که این پرونده را از نزدیک دنبال می‌کند. اکنون تایید شد که این شرکت دیگر حامی میسون گرینوود نخواهد بود. نایکی اعلام کرد: «میسون گرینوود دیگر یک قهرمان ورزشی نایکی نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس منچستر هفته گذشته بدون نام بردن از این بازیکن، اعلام کرد که در روز یکشنبه، ۳۰ ژانویه، «یک مرد ۲۰ ساله را به ظن آزار و تجاوز به یک زن» دستگیر کرده و او «تا تکمیل بررسی‌ها، به قید وثیقه آزاد است».

میسون گرینوود نخستین بازی خود در منچستریونایتد را در سال ۲۰۱۹ انجام داد و تاکنون در ۱۲۹ بازی، برای این تیم ۳۵ گل زده است. این بازیکن جوان فوتبال انگلستان در نخستین بازی ملی خود، در سپتامبر ۲۰۲۰، مقابل ایسلند به میدان رفت اما پس از نقض دستورالعمل‌های مربوط به کرونا در تیم ملی، به همراه فیل فودن، بازیکن دیگر منچستریونایتد، از تیم ملی انگلستان خط خورد.

بیشتر از فوتبال