برچیدن پل تاریخی هلند برای عبور کشتی میلیاردر آمازون

کشتی تفریحی جف بیزوس با طول ۱۲۶متر بزرگ‌ترین کشتی تفریحی جهان است و سه دکل‌ ۴۰ متری دارد

قدمت پل دی هف به سال ۱۸۷۸ می‌رسد- SEBASTIEN BOZON / AFP

پلی تاریخی در هلند برچیده خواهد شد تا کشتی تفریحی غول‌پیکر جف بِیزوس بتواند راهی دریا شود.

به گزارش مجله بوت اینترنشنال، کشتی بنیان‌گذار آمازون با طول ۱۲۶متر بزرگ‌ترین کشتی تفریحی جهان است و سه دکل‌ ۴۰ متری آن به‌قدری بلند است که نمی‌تواند از زیر پل کونیگزهافن شهر روتردام بگذرد.

این پل به دی هف (De Hef)‌ معروف است و قدمت آن به سال ۱۸۷۸ می‌رسد. آخرین نوسازی این پل در سال ۲۰۱۷ انجام گرفته است و شرکت اوشنکو سازنده این کشتی تفریحی از شهرداری درخواست کرد آن را موقتا برچیند. شرکت اوشنکو و موسس میلیاردر آمازون هزینه عملیات لازم برای این کار را متقبل شده‌اند.

مارسل والرافنز که پروژه نوسازی پل با مدیریت او انجام گرفت در مصاحبه با شبکه آر.تی.وی گفت ساختن بخشی از کشتی و سپس تکمیل آن درجایی دیگر «عملی نبود».

«اگر کار بزرگی را بخواهیم درجایی انجام دهیم دوست داریم تمام ابزارها همان‌جا باشد وگرنه باید مدام در رفت‌وآمد باشیم. به‌علاوه این پروژه به‌قدری بزرگ است که به‌سختی می‌توان جایی پیدا کرد تا بتوان کار را به‌طور کامل در آن انجام داد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: انجام این پروژه ازنظر اقتصادی و حفظ اشتغال برای شهرداری خیلی مهم است. روتردام هم پایتخت صنعت دریایی اروپا لقب گرفته است.

«بنابراین کشتی‌سازی و فعالیت در این بخش برای شهرداری رکن مهمی است.»

«کارهای آماده‌سازی طبق برنامه‌های کنونی حدود یک هفته طول می‌کشد. روی دی‌هف کابل‌های زیادی وجود دارد و همین‌که اولی را بردارید از کار می‌افتد.»

«این شما و این بزرگ‌ترین کشتی تفریحی‌ که تاکنون در هلند ساخته شده!

تنها چند هفته از به آب انداختن کشتی وای ۷۱۹ شرکت اوشنکویَت می‌گذرد که تا امروز بزرگ‌ترین بوده اما این یکی با طول حیرت‌انگیز ۱۲۶ متر از آن هم بلندتر است

چه کشتی زیبایی هم هست!»

«پس‌ از این یک هفته، قسمت میانی را برمی‌داریم و اگر کمی خوش‌اقبال باشیم، یک روز بعد دوباره آن را سرجایش می‌گذاریم. سپس یک هفته بعد همه چیز را سر جای خود می‌گذاریم.»

خبر ساخت این کشتی غول‌پیکر موسوم به وای‌۷۲۱ که بدنه سیاه و روبنای سفید دارد در یک سوله‌ واقع در محوطه کشتی‌سازی اولین بار در اکتبر ۲۰۲۱ منتشر شد.

البته همه از استقبال شهرداری از آقای بِیزوس و کشتی‌اش راضی نیستند.

تان وسلینک از انجمن تاریخی روتردام در مصاحبه با آر‌تی‌وی «اشتغال مهم است اما آنچه می‌توان و شایسته است با میراث کشور کرد نیز حدی دارد.»

بزرگ‌ترین کشتی تفریحی جهان که هم‌اکنون در سی‌کلاود است در سال ۱۹۳۱ در آلمان ساخته شد و حدود ۱۰۹/۵متر طول دارد.

© The Independent

بیشتر از جهان