با فرزندان میلیاردر فضانورد آشنا شوید

جف بیزوس اکنون ثروتمندترین مرد دنیا است و ثروتی بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار دارد

پرستون بیزوس، بزرگ‌ترین پسر جف بیزوس، در سال ۲۰۰۰ به دنیا آمد‌ـ Shannon Finney/Getty Images via AFP

جف بیزوس، بنیان‌گذار شرکت آمازون، و مکنزی اسکات، رمان‌نویس و همسر سابق او، چهار فرزند (سه پسر و یک دختر) با هم دارند و دخترشان را از چین به فرزندی پذیرفته‌اند.

فرزندان ثروتمندترین مرد جهان کمتر تمایل دارند در مرکز توجه اذهان عمومی باشند که با توجهی که به پدر آن‌ها معطوف می‌شود، کار آسانی نیست. با این حال، درباره فرزندان آقای بیزوس اطلاعات خیلی کمی وجود دارد.

پرستون بیزوس، بزرگ‌ترین پسر جف بیزوس، در سال ۲۰۰۰ به دنیا آمد. او که اکنون ۲۱ سال دارد و با ثروتمندترین فرد جهان هم‌نام است (اسم کامل او جفری پرستون بیزوس است)، قدم در راه پدر گذاشته است و به گزارش نشریه سان، به همان دانشگاهی می‌رود که پدرش نیز در آن تحصیل کرده بود‌ـ دانشگاه پرینستون.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بیزوس و خانم اسکات، همسر سابق بیزوس که اکنون خانم تاتل نامیده می‌شود، سال ۱۹۹۲ در صندوق سرمایه‌گذاری دی‌.ایی. شاو (D. E. Shaw)، محل کارشان، با یکدیگر آشنا شدند و در سال ۱۹۹۳، یک سال پیش از آنکه آقای بیزوس آمازون را تاسیس کند، ازدواج کردند. این زوج در سال ۲۰۱۹ طلاق گرفتند و اکنون حضانت چهار فرزندشان را ۵۰-۵۰ بر عهده دارند.

گفته می‌شود که خانم مکنزی به‌عنوان بخشی از توافق‌نامه طلاق، ۳۸ میلیارد دلار در قالب سهام آمازون دریافت کرده است.

جکلین و میگل مایک بیزوس والدین قانونی جف بیزوس‌اند. پدرخوانده کوبایی او که در آن زمان مهندس شرکت اگزون موبیل، شرکت فعال در عرصه نفت و گاز طبیعی بود، سرپرستی این غول دنیای مجازی را در کودکی بر عهده گرفت. مایک وقتی نوجوان بود به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرده و در دانشگاه البوکرکی مدرک کارشناسی گرفته بود.

جکلین هنگام تولد پسرش دبیرستانی بود و ۱۷ سال سن داشت. در دهه ۱۹۹۰ که اینترنت در سال‌های آغازین بود، جکلین و مایک با پذیرش خطر، ۲۴۵ هزار دلار به جف قرض دادند تا سایت آماوزن را راه بیندازد.

جف بیزوس اکنون ثروتمندترین مرد دنیا است و ثروتی بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار دارد. او در فوریه ۲۰۲۱ اعلام کرد که از مدیرعاملی آمازون کناره می‌گیرد.

روز سه‌شنبه ۲۰ ژوییه (۲۹ تیر)، رئیس آمازون همراه برادرش مارک با فضاپیمای «نیوشپارد» در سفری ۱۱ دقیقه‌ای به جو زمین، به فضا پرتاب شدند.

© The Independent

بیشتر از زندگی