نتایج جدید تحقیقات درباره سویه جدید کووید-۱۹ یافته‌شده در فاضلاب نیویورک

محققان در باره نوع جدید سویه کرونا در فاضلاب نیویورک، اعلام کردند که احتمالاً این ویروس خطرناک نیست

به نظر نمی‌رسد که ویروس پیدا شده در فاضلاب‌های نیویورک برای انسان خطر جدی داشته باشد - nyc.gov

 یک نوع جدید و قبلاً کشف‌نشده از ویروس کرونا سال گذشته در آب‌های فاضلاب نیویورک توسط محققان کالج کوئینز پیدا شد. با نگرانی‌های به وجود آمده در باره میزان تاثیر و آلودگی چنین ویروسی، محققان بلافاصله مطالعه روی شناسایی منشاء آن را آغاز کردند و به این منظور، نمونه‌های فاضلاب را از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ با تمرکز بر پروتئین‌های کرونا مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش جروزالم پست، نتایج منتشرشده از بررسی‌های محققان در نشریه علمی «نیچر» نشان می‌دهد که محققان نتوانسته‌اند منشأ این ویروس رمزآلود موجود در فاضلاب را پیدا کنند.

به گفته پژوهشگران، ممکن است ردیابی نشدن سویه جدید ویروس کووید-۱۹ به این دلیل باشد که نیاز به آزمایش‌های پیشرفته‌تری وجود دارد و این ویروس با آزمایش‌های معمولی قابل شناسایی دقیق نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر،‌ این احتمال وجود دارد که برخلاف آنچه قبلا تصور می‌شد چنین ویروسی به عامل انسانی مرتبط نباشد بلکه نشات‌گرفته از حیوانات باشد، به عنوان مثال موش‌هایی که در شبکه فاضلاب نیویورک وجود دارند.

گروه محققان این مطالعه همچنین تاکید کرده‌اند که منشاء چنین ویروسی به احتمال زیاد نمی‌تواند انسانی باشد زیرا از سویی مدام در همان کارخانه‌های فاضلاب ظاهر می‌شود و از سوی دیگر با آزمایش‌های معمولی ویروس کرونا قابل شناسایی نیست.

این در حالی است که اگر چنین ویروسی منشاء انسانی داشت، به طور گسترده‌تری در سراسر شهر پخش می‌شد.

در نتایج این پژوهش آمده است که با در نظر گرفتن این عوامل، به نظر نمی‌رسد که ویروس پیدا شده در فاضلاب‌های نیویورک برای انسان خطر جدی داشته باشد.