هکر آمریکایی: به هک اینترنت کره شمالی ادامه می‌دهم

فقط تعداد اندکی از شهروندان کره شمالی به اینترنت دسترسی دارند و وب‌سایت‌ها بیشتر تبلیغات دولتی پخش می‌کنند

هکر آمریکایی می‌گوید در طول ماه گذشته چند بار اینترنت کره شمالی را فلج کرده است‌ـ Pixabay

یک هکر آمریکایی کامپیوتر می‌گوید او در پس حمله انتقام‌جویانه‌ای بوده که در طول ماه گذشته چند بار اینترنت کره شمالی را فلج کرده است.

این هکر که نامش پی۴‌اکس است می‌گوید هدف او جاسوسان این کشور دیکتاتوری منزوی بودند که در سال ۲۰۲۱ پژوهشگران امنیتی غرب را هدف حمله سایبری قرار دادند.

این هکر به نشریه وایرد گفت از آن حمله خشمگین و از بی‌واکنشی مقام‌های آمریکا دلسرد بود.

او افزود کره شمالی درصدد سرقت ابزار هک کردن و اطلاعات مربوط به آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزارها بوده که او موفق به جلوگیری از آن شده است.

اما او همچنان ناراضی بود و تصمیم گرفت انتقام [آن حمله را] بگیرد. او به «وایرد» گفت: «احساس کردم این کار درستی است. اگر نبینند که قدرت و قاطعیت داریم، بازهم بر‌می‌گردند.» 

او افزود: «می‌خواهم بفهمند که اگر به ما حمله کنید، بعضی ساختارهایتان برای مدتی از کار خواهد افتاد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قطعی اینترنت در کره شمالی تقریبا همان زمانی رخ داد که این کشور در حال انجام مجموعه‌ای از آزمایش‌های تسلیحاتی بود. برخی ناظران گمانه‌زنی کردند که این می‌تواند کار یک کشور خارجی باشد. 

در جریان این قطعی دسترسی به وب‌سایت‌ها، تمامی چند ده وب‌سایت کره شمالی هم‌زمان با یکدیگر قطع شدند.

ادعای این هکر را نمی‌توان به‌طور مستقل راستی‌آزمایی و تایید کرد، اما وایرد می‌گوید پی‌۴‌اکس اقدام‌هایش را روی صفحه کامپیوتر ضبط کرده است.

او تا این لحظه از این‌که چگونه به سیستم اینترنتی کره شمالی رخنه کرده، سرورها [سرویس‌دهنده‌ها] و تنظیمات کامپیوتری آن را هدف حمله قرار داده است و تمامی خدمات آن را از کار انداخته، خودداری کرده است. 

ناظران می‌گویند فقط شمار اندکی از شهروندان کره شمالی به اینترنت دسترسی دارند و وب‌سایت‌ها بیشتر تبلیغات دولتی پخش می‌کنند.

او به و‌ایرد گفت که «بسیار جالب بود تاثیرگذاری در آن‌جا تا این اندازه آسان بوده است».   

پی۴اکس می‌گوید به‌منظور ادامه اقدام علیه کره شمالی، یک وب‌ تاریک (دارک وب) جدید به‌نام «فانک» برای هکرها راه‌اندازی کرده که مخفف «لعنت به کره شمالی» است.

او گفت: «هدف حمله‌های متناسب و جمع‌آوری اطلاعات به‌منظور جلوگیری از هک‌های کره شمالی علیه دنیای غرب بدون نظارت‌های کامل است.»

© The Independent