هکرهای کره شمالی در سال گذشته ٤٠٠ میلیون دلار دارایی دیجیتال را سرقت کردند

کره شمالی از سرقت ارزهای دیجیتالی برای پیشبرد برنامه هسته‌ای و تسلیحاتی خود استفاده می‌کند

کره شمالی فرآیند پولشویی برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات خود را آغاز کرده است - AFP

بر اساس یک تحلیل جدید، کره شمالی در سال گذشته حداقل هفت حمله به پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال انجام داده است و نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های آنها را سرقت کرده است.

به گزارش گاردین، در گزارش کارشناسان بلاک‌چین که روز پنجشنبه منتشر شد، آمده است: «از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، تعداد هک‌های مرتبط با کره شمالی از چهار به هفت جهش کرده و ارزش استخراج‌شده از این هک‌ها تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.»

کره شمالی فرآیند پولشویی برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات خود را آغاز کرده است.

گروهی از کارشناسان سازمان ملل که بر تحریم‌های کره شمالی نظارت می‌کنند، پیونگ‌یانگ را به استفاده از بودجه سرقت شده برای حمایت از برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود برای دور زدن تحریم‌ها متهم کرده‌اند.

کره شمالی به پرسش‌های رسانه‌ها پاسخ نمی‌دهد، اما قبلاً بیانیه‌هایی را منتشر کرده است که اتهامات هک را رد کرده است.

سال گذشته، ایالات متحده سه برنامه‌نویس رایانه‌ای کره شمالی که برای سرویس اطلاعاتی این کشور کار می‌کردند را به سرقت بیش از ۱.۳ میلیارد دلار پول و ارزهای دیجیتال متهم کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همه اهداف هکر‌ها شناسایی نشده‌اند، اما گفته می‌شود که هدف آنها عمدتاً شرکت‌های سرمایه‌گذاری و صرافی‌های متمرکز هستند. در این گزارش آمده است که مهاجمان با استفاده از فیشینگ، بدافزار و مهندسی اجتماعی پیشرفته برای انتقال وجوه از کیف پول‌های متصل به آدرس‌های تحت کنترل کره شمالی استفاده کردند.

یک گروه هکری که توسط ایالات متحده تحریم شده است، می‌گوید توسط اداره کل شناسایی، اداره اطلاعات اولیه کره شمالی، کنترل می‌شود.

در این گزارش آمده است که محققان ۱۷۰ میلیون دلار دارایی ارزهای دیجیتال قدیمی و غیرقانونی را از ۴۹ هک جداگانه از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ شناسایی کرده‌اند.

پیش‌تر در گزارشی که به شورای امنیت سازمان ملل تسلیم شد، اعلام شد که کره شمالی در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ از راه هک و رخنه‌گری اینترنتی بیش از ۳۱۶ میلیون دلار (۲۲۹ میلیون پوند)‌ برای پیشبرد برنامه هسته‌ای و تسلیحاتی خود به دست آورده است.

بر اساس این گزارش که از سوی کشوری ناشناس ارائه شده، گروهی از کارشناسان که بر تحریم‌های پیونگ‌یانگ نظارت می‌کنند، گفته‌اند که کره شمالی «از سال ۲۰۱۹ تا نوامبر ۲۰۲۰ جمعا دارایی‌هایی مجازی به ارزش تقریبی ۳۱۶.۴ میلیون دلار سرقت کرده است.»

طبق گزارش این هیئت کارشناسی، کره شمالی توانسته تحریم‌ها را دور بزند، سلاح‌های خود را تکمیل کند، نفت قاچاق وارد کند، به مجاری بانکی بین‌المللی دسترسی یابد، و «فعالیت‌های بدخواهانه مجازی» انجام دهد.

بیشتر از جهان