نواک جوکوویچ؛ مقصد بعدی، رقابت‌های تنیس دبی

رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی دبی از تاریخ ۲۱ فوریه کار خود را آغاز خواهد کرد

پس از قهرمانی نادال در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا، به نظر می‌رسد نظر جوکوویچ در مورد واکسن زدن‌ تغییر کرده است - Mike FREY / AFP

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان اعلام کرد که در رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی تنیس دبی شرکت خواهد کرد. جوکوویچ که بدون شک حاشیه‌ساز‌ترین ورزشکار جهان در یک ماه اخیر بوده است، پس از اخراج از کشور استرالیا و حضور نداشتن در اولین گرند اسلم سال ۲۰۲۲، به‌تازگی تمرینات خود را در شهر بلگراد از سر گرفته و قرار است در رقابت‌های تنیس دبی در کشور امارات حاضر شود.

جوکوویچ تاکنون موفق شده است پنج بار در این رقابت‌ها به قهرمانی برسد و آخرین بار در سال ۲۰۲۰ موفق شد عنوان قهرمانی را به‌دست آورد.

جوکوویچ که ماه گذشته برای شرکت در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا و دفاع از‌ عنوان قهرمانی خود راهی این کشور شده بود، پلیس مهاجرت در فرودگاه ملبورن اجازه ورود او به خاک این کشور را نداد و به کمپ پناهجویان در شهر ملبورن فرستاده شد.

پس از شکایت وکلای او و برگزاری دادگاه، حکم آزادی او صادر شد و او توانست چند روز را به تمرین بپردازد؛ اما شکایت نخست‌وزیر استرالیا از او ادامه داشت و درنهایت این دولت استرالیا بود که برنده این دادگاه و جنجال بزرگ شد و جوکوویچ که اتهامش نزدن واکسن کرونا بود، به خاطر قوانین سخت‌گیرانه این کشور از استرالیا اخراج و به کشورش بازگردانده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت استرالیا طبق قوانینی که وضع کرده است از بازیکنان حاضر در این رقابت‌ها و تمامی افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند خواست که هر دو دوز واکسن را تزریق کنند در غیر این صورت اجازه ورد به خاک این کشور را نخواهند داشت.

طبق بیانیه‌ای که به‌تازگی برگزارکنندگان رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه یا همان رولان گاروس منتشر کرده‌اند این مسابقات نیز چنین قوانینی را دنبال خواهد کرد و به بازیکنانی که هر دو یا سه دوز از واکسن را نزده باشند اجازه شرکت در مسابقات را نخواهد داد.

پس از قهرمانی نادال در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا و کسب بیست و یکمین عنوان گرند اسلم این تنیسور مطرح جهان، به نظر می‌رسد نظر جوکوویچ در مورد واکسن زدن‌۱۸۰ درجه‌ تغییر کرده است.

به گفته نویسنده زندگینامه جوکوویچ، دنیل ماکش او حالا برای رسیدن به رکورد نادال انگیزه زیادی پیدا کرده است و قصد دارد تا به‌زودی واکسن بزند. جوکو که به‌تازگی با رئیس‌جمهوری صربستان نیز ملاقاتی داشت‌، قرار است به‌زودی روایت خود از ماجرای اخراجش از استرالیا را بازگو کند.

رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی دبی از تاریخ ۲۱ فوریه کار خود را آغاز خواهد کرد و از بین پنج تنیسور برتر دنیا تنها جوکوویچ در این رقابت‌ها حاضر خواهد بود؛ اما بااین‌حال تمامی بلیت‌های مسابقات که ۲۰ روز پیش از شروع رقابت‌ها پیش‌فروش شده بود به اتمام رسیده است.

 

بیشتر از تنيس