فلای دبی، شهر العلا را به فهرست پروازهای خود اضافه کرد

این مسیر پروازی برای ساکنان حاشیه خلیج فارس و همچنین آسیای میانه امکان سفر به العلا را فراهم می‌کند

شرکت هواپیمایی فلای دبی اعلام کرد پروازهای خود به العلا در عربستان سعودی را آغاز خواهد کرد. فلای دبی اولین شرکت هواپیمایی در امارات متحده عربی به شمار می‌رود که مقصد العلا را به شبکه خود اضافه کرده است.

به گزارش العربیه، این شرکت از تاریخ ۲ مارس، پروازهای خود به فرودگاه شاهزاده مجید بن عبدالعزیز (ULH) در العولا را آغاز خواهد کرد. قرار است هفته‌ای دو پرواز در روزهای شنبه و چهارشنبه از ترمینال ۲ فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB) انجام شود.

العلا یک شگفتی منحصر به فرد جهان است که در عربستان سعودی واقع شده و اولین سایت میراث جهانی یونسکو در این است.

حمد عبیدلا، مدیر بازرگانی خطوط هوایی فلای دبی در این باره گفت: «ما خوشحالیم که می‌توانیم به مسافران اماراتی و مشتریان خود فرصتی برای بازدید و کاوش در یکی از زیباترین و دست نخورده‌ترین مقاصد جهان ارائه دهیم.»

این مسیر پروازی برای ساکنان حاشیه خلیج فارس و همچنین آسیای میانه امکان سفر به العلا را فراهم می‌کند.

معاون ارشد عملیات بازرگانی فلای دبی، دراین‌باره گفت: «العلا گزینه‌های عالی برای تجربیات فرهنگی و تاریخی و همچنین فعالیت‌های ماجراجویی در فضای باز، به‌ویژه در فصل سرد زمستان به مسافران ارائه می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

العلا برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ به روی مسافران بین‌المللی باز شد. بازدیدکنندگان اکنون می‌توانند بقایای تاریخی و مکان‌های دیدنی را کشف کنند و درباره میراث فرهنگی غنی این کشور اطلاعات بیشتری به دست آورند.

عربستان سعودی برای قرن‌ها مسیر رفت‌وآمد تاجران بوده است. منطقه العُلا یکی از این مناطق تجاری بوده است. این منطقه بین شهر مدینه و تبوک و در ۲۰۰ کیلومتری دریای سرخ واقع شده که یکی از مسیرهای تجاری و زیارتی باستانی در شمال غربی عربستان است. تا همین اواخر مهم‌ترین جاذبه این منطقه ۱۱۱ مقبره خیره‌کننده آن بود که بیش از ۲۰۰۰ سال پیش توسط نبطی‌ها در دامنه کوه‌ و صخره‌های این منطقه تراشیده شده‌اند.

این مقبره‌ها که در دل سنگ‌ها تراشیده شده‌اند شباهت بسیاری با مقبره‌های باستانی زرتشتیان مانند «دارا» در ترکیه، منطقه ماردین دارد اما به نحو باورنکردنی نمونه‌های باقیمانده در عربستان، سالم برجای ‌مانده‌اند. این گورها مانند اتاقک‌های کوچکی در دیواره سنگی تراشیده شده‌اند.

این مقبره‌ها در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شدند، اما آن‌ها تنها جذابیت این منطقه نیستند. تاکنون بیش از ۲۷ هزار محوطه باستان‌شناسی مجزا در العُلا شناسایی شده است. طبق گفته‌های ربکا فوت، مدیر باستان‌شناسی و تحقیقات میراث فرهنگی در کمیسیون سلطنتی العُلا (RCU)، نهاد تأسیس‌شده توسط دولت سعودی برای توسعه این منطقه، انتظار می‌رود در سال‌های آینده کاوش‌های در حال انجام، اسرار دیگری را نیز فاش کنند.

بیشتر از جهان