عربستان سعودی، درهای «العلا» را به روی گردشگران باز می‌کند

گردشگران می‌توانند برای رزرو تور اقدام کنند

شهر قدیمی «العلا»در عربستان سعودی پس از مرمت برای بازدیدگنندکان بازگشایی می‌شود - FRANCK FIFE / AFP

«شهر باستانی العلا» واقع در عربستان سعودی پس از سه سال تعطیلی که به‌منظور بازسازی بخش‌هایی از ساختمان‌های سنگی، خشتی و گلی انجام شده بود، مجدداً درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز می‌کند.

به گزارش گلف‌نیوز، این سایت، یکی از چهار مکان مهم میراث تاریخی در العلا ، از پادشاهی‌های باستانی، اکنون به‌عنوان یک منطقه گردشگری قابل بازدید در طول سال، رسماً افتتاح شده است. قرار است پس از اتمام کارها، چهار غذاخوری جدید، یک سوق، سرگرمی و یک غرفه صنایع‌دستی به خدمات مجموعه اضافه شود.

شهر باستانی العلا در قرن ۱۲ ساخته شده است و از آن زمان تا ۱۹۸۰ مردم در آن زندگی می‌کردند. زمانی که آخرین ساکنان آن برای زندگی در خانه‌های مدرن، شهر را ترک کردند، برای نزدیک به ۴۰ سال، این سایت برای بازدید ساکنان سابق و دیگران باز بود. با این ‌وجود، طی سال‌ها بر اثر تغییرات جوی، به طور جدی آسیب دید و بخش‌هایی از آن نیز تخریب شد.

این سایت سپس در سال ۲۰۱۷ توسط کمیسیون سلطنتی العلا، به روی بازدیدکنندگان بسته و برنامه‌هایی برای حفاظت و بازسازی آن برای معرفی جامعه محلی به بازدیدکنندگان و همچنین برای نسل‌های آینده در نظر گرفته شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از آن زمان، تلاش‌ برای مرمت و بازسازی مطابق با توصیه های یونسکو و استانداردهای بین‌المللی حفاظت و مرمت آثار و بناهای تاریخی صورت‌گرفته است. پس از اولین مرمت دیوار طنطورا، ساعت آفتابی شهر و یک بنای تاریخی، برنامه اولیه حفاظت از خانه‌ها و مساجد شهر قدیمی العلا  از سه مرحله اصلی تشکیل شده است: مطالعاتی مانند آزمایش مواد و زهکشی در سطح سایت؛ بررسی جامع ساختمان‌ها شامل اسکن لیزر سه‌بعدی و تثبیت و حفاظت از مجموعه‌ای از خانه‌ها، دو مسجد و دو خیابان اصلی.

آخرین مرحله این پروژه در نوامبر ۲۰۱۹ آغاز شد و منطقه حفاظت شده هم‌اکنون برای بازدیدکنندگان باز است. علاوه بر این، جاده بخور در مجاورت شهرک نیز، فعال شده است و اکنون منطقه‌ای پرجنب‌وجوش برای خرید، غذا خوردن و سرگرمی است.

شهر باستانی العلا یک بخش مهم در طول زمان است. این سایت برای درک تداوم و تکامل مسیرهای تاریخی تجارت و زیارتی مهم است. همین موضوع آن را تا قرن بیستم به مقصدی قابل ‌توجه تبدیل کرده است.

شهر باستانی العلا هم‌اکنون بازگشایی شده است و بازدیدکنندگان برای بازدید و رزرو تورهای مسیرهای ترمیم شده، می‌توانند به‌صورت آنلاین از طریق آدرس experiencealula.com اقدام کنند.

بیشتر از سفر