نجات مادر لندنی و فرزندانش از خانه کپک‌زده مملو از سوسک

شرکت مالک این مسکن دولتی به دلیل «شرایط غیرقابل‌قبول» عذرخواهی کرد

زنی که در این ملک زندگی می‌کند گفت که فرزندانش شب‌ها از خوابیدن می‌ترسند-twitter/KwajoHousing

انتشار تصاویر و ویدئوهایی از خانه پر از سوسک و کپک یک خانواده لندنی باعث واکنش گستره کاربران شبکه‌های اجتماعی در بریتانیا شد که این وضعیت را غیرقابل‌قبول می‌دانند.

تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که یک مادر و سه فرزند خردسالش در آپارتمانی دولتی با لوله‌های آب خراب، کپک سیاه روی دیوار و مملو از سوسک‌ زندگی می‌کنند.

مادر مجردی که در این خانه زندگی می‌کند گفت پس از تحمل یک سال شرایط بد زندگی در این محل، حتی به سرش زد که خودش را بکشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویدئوها یک آپارتمان دولتی در لندن را نشان می‌دهد که در ورودی آن‌ چنان از رطوبت متورم شده که به‌سختی باز و بسته می‌شود، ده‌ها سوسک در اتاق‌خواب کودکان رژه می‌روند و روی دیوارها مملو از کپک سیاه است.

در ویدئو دیده می‌شود که کواجو تونه‌بوآ، بازرس خانه‌های دولتی، به‌وضوح برای باز کردن در به تقلا افتاده است.

او می‌گوید: «من نمی‌دانم چه چیزی به‌عنوان خطر آتش‌سوزی محسوب می‌شود، اما فکر می‌کنم این قطعاً یکی از آن‌هاست. انتظار می‌رود بچه‌های کوچکی که اینجا هستند این در را باز و بسته کنند. این کار تقریباً غیرممکن است»

موسوکوآ، زنی که در این ملک زندگی می‌کند گفت که فرزندانش - ۱۲، ۱۰ و چهار ساله - شب‌ها از خوابیدن می‌ترسند. این مادر ۴۱ ساله گفت «سوسک‌ها زیر تخت پسرم هستند، بنابراین او باید بیاید و در تخت من بخوابد. من مدام همه‌جا را تمیز می‌کنم اما آن‌ها برمی‌گردند. کنترل آفات آمد اما از رسیدگی به اتاق‌خواب امتناع کرد. من حتی نمی‌خواهم چیزی بگویم چون نمی‌خواهم کسی بیاید و بچه‌هایم را از من بگیرد. نمی‌توانم بخوابم، نمی‌توانم کاری انجام دهم، افکار خودکشی دارم.»

انجمن مسکن L&Q که مالک این ملک است، به دلیل «شرایط غیرقابل‌قبول» در این خانه عذرخواهی کرد و تائید کرد که این خانواده هفته گذشته به محل اقامت موقت منتقل‌شده‌اند تا بتوان ملک را تعمیر کرد.

خانه‌های دولتی (خدمات اجتماعی) بریتانیا توسط انجمن‌های مسکن که سازمان‌های غیرانتفاعی هستند یا شورای محله‌ها اداره می‌شود. اعتبار انجمن‌های مسکن از بودجه عمومی تأمین می‌شود.

ایده پشت مسکن اجتماعی این است که مقرون‌به‌صرفه تر از اجاره عادی باشد و معمولا زمان اجاره‌ای طولانی‌مدت را برای مستأجران فراهم کند.

بیشتر از جهان