مرد تایلندی بر اثر مصرف ماری‌جوانا آلت تناسلی خود را برید

ماری‌جوانا خطر روان‌پریشی، افت قابلیت شناختی و اختلال فکری را افزایش می‌دهد

به گفته پزشکان، این مرد تایلندی دو سال مداوم ماری‌جوانا مصرف کرده است- 

JEAN-FRANCOIS MONIER / AFP

پزشکان گفته‌اند مرد ۲۳ ساله تایلندی که بر اثر مصرف ماری‌جوانا به روان‌پریشی دچار شده بود، آلت تناسلی خود را با قیچی به طور«کامل قطع کرد».

این مرد پس از کشیدن دو گرم ماری‌جوانا با لوله آب که با شش نخ از این مخدر برابر است، این آسیب جبران‌ناپذیر را به بدن خود وارد کرد.

دو ساعت پس از مصرف، این مرد به نعوظ دردناکی همراه «با درد و سوزش شدید» در آلت تناسلی خود گرفتار شد.

این مرد بدون تحریک جنسی نعوظ داشت و وقتی به نظرش رسید که نوک آلتش کم‌کم تغییر شکل می‌یابد، به بدگمانی (پارانویا) دچار شد.

این مرد سپس برای خلاصی از این درد شدید تصمیم گرفت چندین بار پوست ناحیه تناسلی خود را ببرد و بعد با قیچی کل آلتش را برید.

خونریزی این مرد بعد از دو ساعت بند نیامد و او را به بیمارستان رساندند. پزشکان گفتند بر اثر آسیب وارده فقط دو سانتی‌متر از انتهای عضو تناسلی بدون پوست او باقی مانده و یک پارگی پنج سانتی‌متری هم در کیسه بیضه‌اش ایجاد شده است.

این واقعه در گزارش موارد پزشکی دکترهای معالج او در دانشگاه چیانگ مای تایلند در «ژورنال آو مدیکال کیس ریپورتز» (Journal of Medical Case Reports) فاش شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته این پزشکان، این مرد دو سال مداوم ماری‌جوانا مصرف می‌کرده و پیش از بریدن آلت تناسلی خود، به مدت سه ماه مصرف آن را ترک کرده بوده است.

پزشکان بیمارستان کوشیدند آلت او را دوباره پیوند بزنند، اما ظاهرا به علت آلودگی به مورچه‌، «کثیف و آسیب‌پذیر» شده بوده است.

خبر این بررسی موردی هولناک در حالی منتشر شد که تایلند هفته پیش به نخستین کشور آسیایی تبدیل شد که غیرقانونی بودن مصرف تفریحی ماری‌جوانا برای مصرف شخصی را لغو کرد. به این ترتیب مردم تایلند بعد از اطلاع دادن به دولت محلی اجازه دارند در خانه‌ خود و برای مصرف شخصی گیاه شاهدانه پرورش دهند.

بر اساس نتیجه‌گیری این بررسی، ماری‌جوانا خطر روان‌پریشی، افت قابلیت شناختی و اختلال فکری منجر به رفتارهای غیرمنتظره حتی در بیماران فاقد سابقه اختلالات روانی را افزایش می‌دهد.

به گفته این پزشکان، بریدن آلت تناسلی خود بر اثر روان‌پریشی ناشی از مصرف ماری‌جوانا «رویدادی ویران‌گر» است که در «فعالیت‌های زندگی مثل ادرار و آمیزش جنسی» اختلال ایجاد می‌کند.

آزمایش ادرار این مرد نشانگر وجود تی‌اچ‌سی در بدن او بود. این ماده شیمیایی روان‌گردان در ماری‌جوانا وجود دارد که به مصرف‌کننده حس سرکیف بودن (بالا بودن) می‌دهد.

این مرد به مدت دو هفته در بیمارستان بستری بود و مشخص شد به توهم شنیداری و دیداری نیز دچار است که بعدا کاهش یافت.

این بررسی نشان داد که در دو دهه گذشته، مردان در حدود ۱۰۰ مورد اندام تناسلی خود را بر اثر روان‌پریشی ناشی از مصرف مواد قطع کرد‌ه‌اند ولی بریدن آلت تناسلی بر اثر روان‌پریش ناشی از مصرف ماری‌جوانا « به‌ندرت گزارش شده است».

© The Independent

بیشتر از جهان