مدل موی پروانه‌ای؛ هم بلند است و هم کوتاه

لایه‌های مو همان چیزی است که به این مدل کوتاه مو امکان تطبیق‌پذیری می‌دهد

مدل موی پروانه‌ای به شما امکان می‌دهد موهایتان را به‌صورت لَخت یا مواج درست کنید-instagram/sunniebrook

خیلی از ما بین انتخاب داشتن موی بلند یا کوتاه کردنش دچار تردید هستیم. چه می‌شد اگر مدل مویی وجود داشت که مزیت‌های هر دو را داشته باشد؟ آرایشگرهایی که مدل پروانه‌ای را دیده‌اند می‌گویند این یک جواب خوب است.

مدل موی پروانه‌ای با الهام گرفتن از دگردیسی این حشره، با لایه‌هایی که دارد به شما امکان می‌دهد موهایتان را به‌صورت لَخت یا مواج درست کنید که هر بار یک مدل کوتاه یا یک مدل بلند دیده شود.

سانی بروک، طراح مد، اصطلاح پروانه‌ای را ابداع کرد. او در مورد سبک خود گفت: «این یک مدل موی بسیار لایه‌لایه برای موهایی تا روی شانه‌ها است که به‌گونه‌ای کوتاه شده‌اند که می‌توان لایه بالایی را از لایه پایین جدا کرد و لایه پایین را به‌راحتی زیر موها سنجاق کرد تا کل مو شبیه یک مدل موی کوتاه به نظر برسد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لایه‌لایه‌های مو همان چیزی هستند که به این مدل کوتاهی مو امکان تطبیق‌پذیری می‌دهند. طبق گفته سانی لایه بالایی موی شما باید حدود پنج تا هفت سانتیمتر زیر چانه شما بیفتد. این کار باعث می‌شود تا موها صورت شما را قاب کنند و به جذابیت شما بیفزایند.

یک لایه بلند‌تر مو نیز در زیر خواهید داشت که می‌توانید آن را پنهان کنید یا به دلخواه خود نشان دهید.
هر چقدر هم که این مدل‌ها زیبا و دوست‌داشتنی باشند، باز هم برای کسانی که موهای بلندتری می‌پسندند، به معنای کوتاه کردن بخش بزرگی از موهاست؛ اما خوبی آن این است که با مدل موی پروانه‌ای می‌توانید بدون تغییر شدید و ماندگار احساس موهای کوتاه‌تر را داشته باشید.
مدل پروانه‌ای بیشتر موردتوجه سوپر مدل‌ها که می‌خواهند با مدل مویی راحت و بی‌دردسر به چشم بیایند قرار گرفت.

از سوی دیگر اگر در حال حاضر چتری ندارید و موها دو طرف صورت شما را نمی‌پوشانند، از آرایشگر خود بخواهید تا موهای شما را به شکلی کوتاه کند که رشته‌های مو تا زیر چانه را قاب کنند. مشخص کنید که دنبال لایه‌های بلند هستید که به موی شما حرکت و حجم می‌دهد. نشان دادن تصاویری از این مدل مو نیز به آرایشگر شما ایده بهتری خواهد داد.

گفتنی است که درآوردن این مدل مو ممکن است برای برخی از انواع مو و شکل‌های صورت، یک سبک دشوار باشد، بنابراین با آرایشگر خود صحبت کنید تا ببینید چگونه می‌تواند کاری کند که این مدل به شما بیاید.

بیشتر از مُد و زیبایی