آمریکا: تحریم‌های بیشتری علیه حکومت نظامیان میانمار در راه است

واشنگتن با مخالفان شورای نظامی حاکم بر میانمار، از جمله دولت وحدت ملی، در تماس مداوم است

در هفته جاری، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و کانادا چند شخص و نهاد را در میانمار تحریم کردند‌ـ Mahmud Turkia / AFP

درک شوله، مشاور وزارت خارجه آمریکا، روز چهارشنبه ۲ فوریه (۱۳ بهمن) گفت واشنگتن تحریم‌های بیشتری علیه ارتش میانمار و نیز کسانی اعمال می‌کند که به نظامیان آن کشور کمک کردند قدرت را در دست بگیرند.

در هفته جاری، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و کانادا چند شخص و نهاد را در میانمار تحریم کردند، از جمله سه مقام دادگستری را که در پیگرد قضایی آنگ سان سوچی، رهبر دولت منتخب آن کشور، نقش داشتند.

به گزارش رویترز، مشاور وزارت خارجه آمریکا گفت، «کار ما هنوز تمام نشده است»، و افزود که دولت آمریکا کسانی را که پشت پرده کودتا قرار دارند، به آن کمک می‌کنند، یا در مختل شدن دموکراسی در آن کشور نقش دارند، به‌دقت زیر نظر دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس آمار دفتر حقوق بشر سازمان ملل، حکومت نظامی میانمار در جریان سرکوب اعتراض‌ها و اعتصاب‌هایی که پس از کودتا رخ داد، نزدیک به ۱۵۰۰ تن را کشته و حدود ۱۱هزار و ۸۰۰ تن را غیرقانونی به زندان انداخته است.

مقام‌های نظامی میانمار اتهام به‌کارگیری خشونت را رد می‌کنند و منتقدان بین‌المللی را به نادیده گرفتن خشونت مخالفان متهم می‌کنند و می‌گویند تحریم‌ها و انزوای بین‌المللی را تاب می‌آورند.

مشاور وزارت خارجه ایالات متحده گفت واشنگتن با مخالفان حکومت نظامی، از جمله دولت وحدت ملی، در تماس مداوم است. دولت وحدت ملی تشکیلاتی است که خود را دولت مشروع میانمار می‌داند و مقاومت در برابر شورای نظامی حاکم را سازماندهی می‌‌کند، و از کشورهای غربی می‌خواهد که فشار بیشتری بر حکومت نظامیان وارد آورد.

درک شوله با مقام‌های سنگاپور، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار خارجی سال‌های اخیر در میانمار، دیدار کرده و درباره راه‌های محدودسازی دسترسی ارتش میانمار به سرمایه‌ خارجی رایزنی کرده است.

مشاور وزارت خارجه ایالات متحده می‌گوید مسئولان خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا با سنگاپور همکاری نزدیک دارند تا راه‌هایی برای فشار بر ارتش میانمار بیابند.

بیشتر از جهان