جنگجویان طالبان از رفتن به پارک با اسلحه و لباس نظامی منع شدند

حضور نظامیان مسلح طالبان در پارک‌ها و اماکن عمومی، باعث وحشت مردم شده است

سران طالبان وعده داده‌اند که صفوف نظامیان این گروه را با نام و آرم و لباس مخصوص یکسان مشخص خواهند کرد‌ـ HECTOR RETAMAL / AFP

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان، از تازه‌ترین تصمیم کابینه‌‌ طالبان در مورد لزوم رعایت اصول و لوایح پارک‌های تفریحی خبر داد.

سمنگانی، روز چهارشنبه ۱۳ بهمن، در توییتی نوشت:«مجاهدین امارت اسلامی با اسلحه، یونیفرم، و وسایط نظامی، اجازه‌ رفتن به پارک‌های تفریحی ندارند.»

او در ادامه افزود: «نیروهای امارت اسلامی مکلف‌اند که تمام اصول و لوایح پارک‌های تفریحی را در نظر بگیرند و با اسلحه و لباس نظامی به پارک‌های تفریحی وارد نشوند.»

او ادعا کرد که این تصمیم در کابینه طالبان اتخاد شده است و اعضای این گروه باید آن را رعایت کنند.

کابینه‌ طالبان در حالی این تصمیم را گرفته است که در بیش از پنج ماه اخیر، جنگجویانش که به اسلحه و تجهیزات نظامی‌ مجهزند، روزانه در پارک‌ها و مکان‌های عمومی گشت‌وگذار می‌کنند و باعث رعب و وحشت مردم می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شهروندان افغانستان بارها از تداوم این وضعیت انتقاد و تاکید کرده‌اند که ورود افراد طالبان با لباس‌های نظامی و اسلحه به مکان‌های تفریحی سبب شده است که مردم، به‌ویژه زنان و کودکان، از رفتن به پارک‌ها و مکان‌های مشابه هراس داشته باشند.

سمیر نوید، از شهروندان ساکن کابل، می‌گوید: «دو ماه پس از سقوط کابل، با اعضای خانواده‌ام به باغ‌وحش کابل رفتم تا تفریح کنیم، اما در هر سو افراد طالبان با لباس نظامی و اسلحه به چشم می‌خوردند. همه ترسیدیم و فورا به خانه برگشتیم. بعد از آن، تصمیم گرفتیم دیگر به پارک نرویم.»

نرگس، دانش‌آموز و ساکن کابل، می‌گوید:«همه جا ترس و وحشت است. شهر، بازار، کوچه و پس‌کوچه، پارک، همه‌جا نظامیان طالبان حضور دارند. امیدوارم به‌زودی اوضاع تغییر کند و ما بتوانیم به‌راحتی گشت‌و‌گذار کنیم.»

با آن که پیش از این نیز سران طالبان وعده داده‌اند که صفوف نظامیان این گروه را با نام و آرم و لباس مخصوص یکسان مشخص خواهند کرد، تاکنون هیچ نظمی در صفوف طالبان ایجاد نشده است. 

حال باید دید که جنگجویان این گروه به دستور جدید رهبران خود چقدر توجه می‌کنند.