شب‌های لبنان در العلا

ماجده رومی بار دیگر زیباترین ترانه‌هایش را در عربستان سعودی اجرا کرد

ماجده رومی، خواننده مشهور لبنانی روز جمعه ۲۸ ژانویه بار دیگر در فستیوال زمستانی طنطورا در عربستان سعودی زیباترین ترانه‌هایش را‌‌ اجرا کرد.

این کنسرت در سالن مارایا، بزرگترین ساختمان آینه‌ای جهان در صحرای تاریخی العلا برگزار شد که در سال‌های اخیر میزبان شماری از خوانندگان بین‌المللی از سراسر جهان و همچنین خوانندگان ایرانی بوده است.

ایندیپندنت فارسی

ماجده رومی با صدایی که بسیاری آن را سوپرانو اپرایی توصیف می‌کنند از جمله خوانندگان زن بود که در ادامه مسیر اصلاحات اجتماعی گسترده در عربستان سعودی در نخستین فستیوال بین‌المللی موسیقی طنطورا در سال  ۲۰۱۸ حضور داشت.

او که از محبوب‌ترین خوانندگان زن جهان عرب است وعده داده بود که باز هم برای اجرا به عربستان، «کشوری که بسیار به قلبش نزدیک است» بازمی‌گردد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماجده رومی با ابراز تاسف از وضعیت کنونی لبنان و قدردانی از پادشاهی عربستان سعودی برای فراهم آوردن فرصت برگزاری کنسرت در العلا با همراهی ارکستر بزرگ خود یک ساعت و نیم به‌طور زنده اجرا کرد. ماجده رومی با لباس بلند قرمز در سالن مملو از جمعیت و بدون یک صندلی خالی ترانه خواند. حضور زنان و به‌ویژه دختران جوان و همچنین شمار زیادی از لبنانی‌ها که باتوجه به شرایط داخلی این کشور کمتر امکان حضور در کنسرت‌های خوانندگان محبوب خود را پیدا می‌کنند، از جمله ویژگی‌های منحصر به‌فرد کنسرت ماجده رومی در عربستان سعودی بود. خوانندگان ایرانی محبوب از جمله ابی و لیلا فروهر که سال‌های پس از انقلاب را در تبعید و دور از وطن گذرانده‌اند نیز دو سال قبل از همین سالن ترانه‌های محبوب ایرانیان را اجرا کردند.

ماجده رومی، سفیر حسن نیت سازمان ملل

پدر ماجده، حلیم رومی آهنگساز به‌نام لبنانی و مادرش مصری است. او بیش از دو هزار اثر خلق کرده و بسیاری از ستارگان را به دنیای موسیقی جهان عرب معرفی کرده است.

ترانه‌های احساسی و ملی حلیم رومی از جمله ترانه «اراده زندگی» بسیار شناخته شده‌اند و خوانندگان معروفی مانند سعد محمد این ترانه را اجرا کرده‌اند.

ماجده رومی نخستین بار در ۱۶ سالگی در مسابقه استعدادیابی «استودیو فن» لبنان ترانه لیلا مراد «انا قلبی دلیلی» را اجرا کرد و کمتر از چهار سال بعد بهترین خواننده زن لبنان شناخته شد.

ایندیپندنت فارسی

او همواره به ترانه‌های محمد عبدالوهاب، ام کلثوم و عبدالحلیم حافظ علاقمند بود و به سمت موسیقی کلاسیک رفت و با اجرای ترانه‌های عاشقانه و برخی قصیده‌هایی نزار قبانی به خواننده‌ای محبوب به ویژه برای زنان تبدیل شد. «بیروت، ست‌الدنیا» به معنی بیروت، عروس جهان از جمله اشعار نزار قبانی است که ماجده رومی آن را خواند و به یکی از محبوب‌ترین ترانه‌های او تبدیل شد.

ماجده رومی در ترانه‌هایی که با احساس عمیق می‌خواند از صلح، انسان‌دوستی و روابط انسانی بین زن و مرد می‌گوید. ماجده رومی از شهرت خود برای گسترش صلح و دوستی و آگاهی استفاده می‌کند و از این رو، سفیر حسن نیت سازمان ملل لقب گرفته است.

ماجده رومی در رویدادهای بین‌المللی متعددی اجرا داشته است، از المپیک پاریس تا بازی‌هایی آسیایی ۲۰۰۶ در قطر. اجرای موفق او در آلبرت هال لندن موجب شد که رکورد فروش همه بلیت‌های کنسرت برای نخستین بار پس از اجرای بیتل‌ها در سال ۱۹۶۵ بشکند.

بیشتر از فرهنگ و هنر