تلاقی سنت و مدرنیته در العلا؛ نخستین نمایش مد دولچه گابانا در عربستان

مدل‌های زن و مرد در دل صحرای تاریخی عربستان آخرین طراحی‌های خانه مد مطرح بین‌المللی را به نمایش گذاشتند

دولچه گابانا، خانه مد مشهور ایتالیایی عصر پنجشنبه، هفتم بهمن‌ماه برای نخستین بار نمایش مد خود را در عربستان سعودی برگزار کرد. این نمای در کوهستان عکمه در منطقه تاریخی العلا برگزار شد که اخیرا به قطب فرهنگی و گردشگری عربستان سعودی تبدیل شده است. نمایش مد دولچه گابانا یکی از ده‌ها رویداد فرهنگی هنری بین‌المللی است که در چارچوب جشنواره زمستانی طنطورا تا اواخر اسفندماه در العلا ادامه دارد.

در این نمایش مد تاریخی هم تماشاگرانی از عربستان سعودی و کشورهای منطقه حضور داشتند و هم بازدید‌کنندگانی از کشورهای اروپایی و غربی. این رویداد منحصر به‌فرد در فضای باز همراه با پذیرایی به سبک عربی برگزار شد و شرکت‌کنندگان با پوشش‌ها و فرهنگ‌های متفاوت در کنار هم به تماشای نخستین نمایش مد غربی در العلا نشستند.

گام برداشتن مدل‌های زن و مرد روی صحنه برپاشده پای کوهستان باستانی عکمه با ریتم موسیقی غربی در حالی که نسیم شاخ و برگ‌ نخل‌های نورپردازی شده را در دل صحرایی تاریخی در عربستان سعودی به حرکت درآورده بود، ترکیبی سورئال برای مخاطبان ایجاد کرد. 

مدل‌ها با لباس‌های اشرافی و فاخر این خانه مد مطرح جهان، طراحی‌های Alta Moda، Alta Sartoris و Alta Gioielleria را به نمایش گذاشتند.

لباس‌های بسیار براق و پولک‌دوزی شده با رنگ‌های ملایم و به‌ویژه طلایی بخش عمده‌ای از طراحی‌های دولچه گابانا برای نمایش مد در عربستان سعودی بود.

اسب عربی روی صحنه مد دولچه گابانا

یکی از منحصر به فرد‌ترین بخش‌های نمایش مد دولچه گابانا استفاده از ۱۲ اسب مرغوب عربی و آراستن آنها با استفاده از محصولات این خانه مد مشهور بود. اسب در فرهنگ و تاریخ عربستان سعودی جایگاه ویژه‌ای دارد و دولچه گابانا و مسئولان برگزاری این رویداد در العلا از این فرصت برای گرامیداشت میراث اسب در عربستان استفاده کردند.

این بخش از نمایش با همکاری طراحان سعودی برگزار شد. نورا الشیخ، طراح سعودی که در زمینه عطر و زیورآلات لوکس فعالیت دارد در این نمایش مد، طراحی افسار اسب‌ها را بر عهده داشت. طراحی‌های نورا پلی بین سنت و مدرنیته در عربستان سعودی به‌شمار می‌رود.

باتوجه به استقبال گسترده بازدید‌کنندگان داخلی و خارجی از این نمایش مد و برگزاری با کیفیت این مراسم مطابق با نمونه‌های مشابه در کشورهای غربی، انتظار می‌رود پس از دولچه گابانا، خانه‌های مد بین‌المللی یکی پس از دیگری برای نمایش آخرین طراحی‌های خود منطقه تاریخی العلا را انتخاب کنند.

بیشتر از مُد و زیبایی