داعش هنوز کنترل بخشی از زندان حسکه را در دست دارد

درگیری‌های تازه یک روز پس از آن روی داد که نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند کنترل این زندان را در دست گرفته‌اند

نیروهای کرد سوریه روز پنجشنبه، ۲۷ ژانویه، اعلام کردند که همچنان ده‌ها شبه‌نظامی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در بخشی از زندان غویران حضور دارند.

به گزارش آسوشیتدپرس، درگیری‌های تازه یک روز پس از آن روی داد که نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند کنترل این زندان را پس گرفته‌ و دست‌کم دو شورشی داعشی در این درگیری‌ها کشته شده‌اند. نیروهای دموکراتیک سوریه که از پشتیبانی آمریکا برخوردارند، در بیانیه خود، از گرفتار شدن ۶۰ تا ۹۰ شبه‌نظامی در بخش شمالی زندان خبر می‌دهند. این نیروها، که کردها آن‌ را رهبری می‌کنند، روز چهارشنبه مدعی شدند کنترل کامل زندان را پس گرفته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شمار زیادی از نیروهای داعش هفته گذشته به این زندان در شهر حسکه، در شمال شرق سوریه، یورش بردند و شماری از زندانیان را از آزاد کردند و ضمن درگیر شدن با نیروهای کرد سوریه، که از زندان حفاظت می‌کردند، برخی از آنان را به گروگان گرفتند.

این حمله که یک هفته به طول انجامید، شهر حسکه را به منطقه‌ای جنگی تبدیل کرد. نیروهای دموکراتیک سوریه مقررات منع رفت‌وآمد برقرار کردند و راه‌های خروجی و ورودی به شهر را بستند.

حمله اخیر بزرگ‌ترین عملیات نظامی داعش از زمان سقوط «خلافت» است. در این زندان که بیش از سه هزار زندانی را در خود جای داده بود، دست‌کم ۶۰۰ کودک نیز نگهداری می‌شد. گروه‌های حقوق بشری می‌گویند شمار زیادی از کودکان در جریان درگیری‌ها جان باخته یا زخمی شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه شمار کشته‌شدگان در این درگیری‌ها را بیش از ۲۰۰ تن اعلام کرد. بنا بر اعلام این سازمان که در بریتانیا مستقر است، دست‌کم هفت غیرنظامی نیز در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

بیشتر از جهان