قهرمانی تاریخی اسنوکرباز ایرانی در مسابقات حرفه‌ای

حسین وفایی، اسنوکرباز ۲۷ساله، نخستین ایرانی بود که توانست در رقابت‌های حرفه‌ای این رشته شرکت کند

حسین وفایی، اسنوکرباز ایرانی، با پیروزی چشمگیر مقابل مارک ویلیامز، یکی از بازیکنان برتر جهانی این رشته، در مرحله نهایی مسابقات حرفه‌ای «شوت‌اوت ۲۰۲۲» اسنوکر، نخستین بازیکن ایرانی بود که در مسابقات حرفه‌ای اسنوکر به عنوان قهرمانی رسید. 

«شوت‌اوت» (Shoot Out) یکی از معتبرترین مسابقات حرفه‌ای اسنوکر است که هر سال در انگستان برگزار می‌شود و امتیازهای آن در رده‌بندی جهانی بازیکنان در رقابت‌ها تاثیر می‌گذارد. «شوت‌اوت ۲۰۲۲» از ۲۰ تا ۲۳ ژانویه در شهر لستر انگلستان برگزار شد.

وفایی با قهرمانی در «شوت‌اوت ۲۰۲۲» جایزه ۵۰هزار پوندی نفر اول رقابت‌ها را به‌دست آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او علاوه‌بر این، با کسب امتیاز ۷۱ دربرایر صفر در مسابقه با ویلیامز که پیش از این سه دوره قهرمان مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان شده است، در مجموع به ۱۲۳ امتیاز رسید و جایزه پنج‌هزار پوندی بالاترین امتیاز (بریک) در این دوره را نیز از آن خود کرد.  

این اسنوکرباز ۲۷ساله یک‌شنبه‌شب، سوم دی‌ماه، پس از قهرمانی در گفت‌وگو با شبکه ورزشی «یورو اسپورت»، با اشاره به هم‌زمانی با روز مادر در ایران، پیروزی خود را به مادربزرگش تقدیم کرد. 

او افزود: «این یک دستاورد بزرگ برای کشوری مانند ایران است. پیش‌تر هیچ‌کس درمورد اسنوکر چیزی نمی‌دانست. حالا همه می‌دانند. من سخت کار کرده‌ام و خدا را شکر می‌کنم که درنهایت یک تورنمنت را بردم و باعث افتخار مردمم شدم.»   

وفایی که سال گذشته بالاترین رده جهانی‌اش در اسنوکر حرفه‌ای ۴۰ بود، متولد سال ۱۳۷۳ در شهر آبادان است.

او با قهرمانی در مسابقات جهانی اسنوکر آماتور جهان در سال ۲۰۱۱ میلادی، نخستین بازیکن ایرانی بود که در تاریخ ورزش اسنوکر، مجوز شرکت در رقابت‌های جهانی حرفه‌ای اسنوکر را به‌دست آورد.

بیشتر از ورزش