قهرمان هفت باره اسنوکر جهان دوباره چوب به دست می‌شود

استیون هندری اسکاتلندی ۵۱ ساله از بازنشستگی بیرون می‌آید

استیون هندری در عنفوان جوانی و یکه‌تازی قهرمانی اسنوکر - ZX / SPORTASIA / AFP

استیون هندری که هفت بار قهرمانی جهان را در کارنامه دارد با پایان دادن به دوران بازنشستگی‌اش در مسابقات جهانی دو فصل آینده را درمسابقات اسنوکر شرکت خواهد کرد. این بازیکن ۵۱ ساله اسکاتلندی در سال ۲۰۱۲ پس از شکست در نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی جهان خود را بازنشسته کرد و اکنون پس از هشت سال غیبت به مسابقات اصلی اسنوکر بازمی‌گردد.

هندری نخستین بار در سال ۱۹۹۰ قهرمان جهان شد و طی یک دهه توانست شش بار دیگر جایزه اول این مسابقات دشوار را از آن خود کند. این اسکاتلندی پرافتخار اعتراف کرد که بی‌صبرانه منتظر بازگشت به میدان است. هندری به پایگاه اینترنتی اسنوکر جهانی گفت: «از این که در دو فصل آینده فرصت شرکت در چند مسابقه را خواهم داشت هیجان‌زده‌ام. اخیراً با شرکت در رقابت‌های پیشکسوتان جهان کلی لذت بردم و دوباره چوب اسنوکر را به دست گرفته‌ام و پس از مدتی مربیگری بااعتماد به‌نفس بیشتری بازی می‌کنم.

 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دلم برای هول و ولای بازی کردن تنگ شده بود. از خودم انتظار بازی آن چنانی ندارم اما به نظرم وقتش رسیده بود دوباره به سر میز بازی برگردم.»

رانی اوسالیوان امسال برای ششمین بار قهرمان جهان شد. او آخرین بار در سال ۲۰۱۳ و در سن ۴۴ سالگی موفق به کسب این مقام شده بود. اوسالیوان از روش بازی نسل جدید اسنوکربازان انتقاد و بر این نکته تأکید کرد که بی‌کیفیت بودن بازی آنان دلیل اصلی قهرمان شدن او طی این سال‌ها است. شاید عملکرد خوب اوسالیوان فارغ از سنش عامل تجدید نظر هندری در بازنشستگی‌اش و پایان دادنش به این دوران باشد.

بری هرن رییس پایگاه اینترنتی اسنوکر جهانی گفت: «خیلی خوشحالم که استیون تصمیم گرفته به عرصه مسابقات برگردد. او از غول‌های این ورزش است و مطمئنم در ماه‌های آینده هر بار که پای میز اسنوکر می‌رود چشم همه به او خواهد بود.

خیلی خوب است که می‌بینم هنوز شعله رقابت در جانش زبانه می‌کشد و با توجه به موفقیت‌های خارق‌العاده‌اش واضح بود که باید به او فرصت دوباره می‌دادند که برگردد. در دو فصل آتی از صمیم قلب برای استیون آرزوی موفقیت می‌کنم.» 

PA

بیشتر از ورزش