حسین نقیب، برنده جایزه بزرگ جشنواره بین‌المللی کارتون کانادا

کارتون دارای قدرت ارتباط سریع و قوی با مخاطب است

تسنیم

حسین نقیب، هنرمند مشهدی، برنده جایزه بزرگ جشنواره بین‌المللی کارتون کانادا، با «تصویر عدالت» شد.

تصویر عدالت An image of Justice یک مسابقه بین‌المللی کارتون است که امسال برای اولین بار درکانادا برگزار شد و جایزه اول خود را به هنرمند ایرانی داد.

حسین نقیب درباره کسب جایزه خود به رسانه‌های فارسی زبان کانادا از جمله «هفته» گفته است: «در این مسابقه هنرمندان از ۳۴ کشور شرکت کردند. و از میان ۵۰ اثر برگزیده برای دور نهایی، کار من توسط هیات داوران انتخاب شد».

حسین نقیب متولد ۱۳۵۲ در مشهد، طراح، نقاش و کارتونیست است. در رشته هنر تحصیل کرده و هنر آموخته و عضو حوزه هنری خراسان رضوی و خانه هنرمندان مشهد است. همچنین با روزنامه‌ها و مجلات طنز، کاریکاتور (بچه مشد) و جراید…. روزنامه قانون و خراسان و شهرآرا… همکاری داشته است.

حسین درباره جایگاه کارتون در فضای رسانه معتقد است که کارتون دارای قدرت ارتباط سریع و قوی با مخاطب است و رسالتی دارد. به نظر من کارتون قدرت انجام این رسالت رسانه را به خوبی داراست. کارتون در فضای کنونی رسانه‌ها به نظرم جایگاه خوبی دارد و می‌شود در این حوزه کارهای خوب و تاثیرگذار خلق و ارائه کرد.

«تصویر عدالت» با همکاری موسسه حقوق بشر در کانادا و با هدف آزادی بیان، تحقق و احترام به صلح برگزار شده است. این یک مسابقه بین‌المللی بوده که قرار است آثار هنرمندان به صورت یک کتابچه از طریق الکترونیکی و کتاب در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

سال‌های زیادی است که در کانادا به بهانه‌های مختلف و فستیوال‌ها آثار هنرمندان ایرانی از جمله کارتونیست‌ها به نمایش در می‌آید و هنرمندان کارتونیست ایرانی سهم بزرگی از جوایز را به خود اختصاص می‌دهند.  از جمله می‌توان به فستیوال «فقط برای خنده» just for laughs مونترال اشاره کرد که هر سال در ماه ژوئیه برگزار می‌شود و در بخش کاریکاتور آثار هنرمندانی از ایران به نمایش در می‌آید.

بیشتر از فرهنگ و هنر