«به خالکوبی‌هایت افتخار کن»

کاربران بسیاری تجربه خود از تبعیض در محل کار به‌دلیل داشتن خالکوبی را به اشتراک گذاشتند

روسای سابقش به او گفته بودند «به‌دلیل خالکوبی‌هایت نمی‌توانی سرگروه باشی»‌ـ عکس از لینکدین

حسابداری پس از انتشار عکس‌هایی از خالکوبی‌هایش درصفحه لینکدین‌ خود، ابراز امیدواری کرد که این کار «به کسانی که ممکن است به این دلیل در گذشته مورد قضاوت یا تبعیض قرار گرفته‌ باشند، قدرت دهد یا کمک کند».

جسیکا لئونارد، در پستی که حالا در وب‌سایت این شبکه اجتماعی کاری فراگیر شده است، پس از سال‌ها کار برای یک شرکت حسابداری عمومی در اوهایو، گفت «باید مراقب می‌بودم که خیلی آزادانه رفتار نکنم».

با این حال، پس از شروع یک شغل تازه، رئیس جدیدش او را تشویق کرد تا عکس‌هایی را صفحه لینکدینش منتشر کند که خالکوبی‌هایش را نشان دهد. او گفت رئیسش به او گفته بود «بی‌پروا و سرافراز» باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم لئونارد گفت: «راستش شوکه شدم. عادت کرده بودم در گرمای تابستان آستین‌ بلند بپوشم و در هر جلسه‌ای مدام آستین‌های کتم را پایین بکشم.»

او در ادامه افزود: «گاهی اوقات، شما با مدیرانی روبه‌رو می‌شوید که نه تنها به شما اجازه می‌دهند هر روز همان‌طور که هستید ظاهر شوید، بلکه از شما انتظار دارند این‌گونه باشید.» او از رئیس جدیدش که به او اجازه داده است اعتماد‌به‌نفس داشته باشد، تشکر کرد.

خانم لئونارد روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با برنامه تلویزیونی «صبح به‌خیر آمریکا» (Good Morning America) افزود: «امیدوارم این کار به کسانی که ممکن است در گذشته به این دلیل مورد قضاوت یا تبعیض قرار گرفته‌ باشند، قدرت دهد یا کمک کند.»

«مدیرانی هستند که بسیار اهل مدارا و همه‌پذیرند؛ اگر هنوز آن‌ها را پیدا نکرده‌اید، بدانید که وجود دارند. خوشحالم اگر توانسته باشم حداقل برای یک نفر در شبکه خودم الهام‌بخش باشم.»

«عکس جدید شما را در لینکدین دیدم که خالکوبی‌هایتان را نشان می‌داد... کمی تعجب کردم. با این حال، شما از آن به‌عنوان عکس شرح‌حال خود طرح‌های پیشنهادی استفاده نمی‌کنید، درست است؟» 

او همچنین سخنان روسای سابقش درباره خالکوبی‌هایش را به یاد آورد که پس از اینکه به او گفتند «به‌دلیل خالکوبی‌هایت نمی‌توانی سرگروه باشی»، باعث شدند نشستی درباره توانمندسازی زنان را ترک کند.

بیش از ۳۱ هزار نفر به پست خانم لئونارد در لینکدین واکنش نشان داده‌اند و نزدیک به ۳۰۰۰ نفر با پیام‌های حمایت‌آمیز اظهارنظر کرده‌اند. بسیاری نیز تجربیات‌ خود از تبعیض در محل کار به‌دلیل داشتن خالکوبی را به اشتراک گذاشتند.

 خانم لئونارد گفت: «آدم‌ها نباید احساس کنند در محیطی کار می‌کنند که مانع از بروز فردیتشان می‌شود. جاهای زیادی وجود دارد که می‌توانید کار کنید و آن‌جا این احساس را نداشته باشید.»

© The Independent

بیشتر از زندگی