لیگ جزیره: چلسی پرستاره حریف برایتون نشد

تیم فوتبال چلسی در چهار مسابقه اخیر خود، سه شکست و یک تساوی به دست آورده‌ است

چلسی که برای ماندن در رقابت قهرمانی به برد در این مسابقه نیاز مبرم داشت - Glyn KIRK / AFP

در آغاز هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان، تیم فوتبال چلسی در خارج از خانه به مصاف برایتون رفت و با تساوی ۱-۱ متوقف شد.

چلسی که برای ماندن در رقابت قهرمانی به برد در این مسابقه نیاز مبرم داشت، با وجودن بازیکنان گران‌قیمت خود نتوانست نتیجه لازم را به دست آورد. آن‌ها تا چند هفته ابتدایی فصل جدید رقابت‌های لیگ جزیره، صدر جدول را در اختیار داشتند اما مشکلات تیم، مصدومیت و ابتلای چند تن از بازیکنان اصلی به کرونا باعث شد تا نوار پیروزی‌های چلسی قطع شود. آن‌ها در هفته گذشته، رده دوم جدول را هم به لیورپول واگذار کردند و حالا با دو بازی بیشتر نسبت به لیورپول، در رده سوم‌اند و برای قهرمانی در این فصل از رقابت‌ها شانس بسیار کمی دارند.

جریان این بازی در نیمه اول و تا اواسط آن، متعادل بود تا اینکه حکیم زیاش در دقیقه ۲۸ مسابقه، موفق شد با یک شوت از راه دور، دروازه میزبان را باز کند و چلسی را یک بر هیچ پیش اندازد. در این مسابقه، مشکلات لوکاکو، مهاجم چلسی، بازهم مشهود بود و او نتوانست روی دروازه برایتون موقعیت چندانی ایجاد کند. او در لحظاتی از بازی، کاملا ناامید به نظر می‌رسید و با حکیم زیاش سر اینکه به او پاس نمی‌دهد، مشاجره کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازی ضعیف چلسی در نیمه دوم هم ادامه پیدا کرد و این تیم میزبان بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و برای جبران گل خورده می‌کوشید. سرانجام در دقیقه ۶۰ مسابقه، مقاومت کپا، دروازه‌بان چلسی، در برابر حملات میزبان درهم شکست و آدام وبستر موفق شد دروازه چلسی را باز کند.

حملات برایتون برای به ثمر رساندن گل پیروزی در این مسابقه ادامه داشت اما کپا مانع از فروپاشی دوباره دروازه چلسی شد و در نهایت دو تیم به تساوی در این بازی رضایت دادند.

تیم فوتبال چلسی در این هفته‌ها، نتایج ضعیفی داشته و در چهار مسابقه اخیر خود در رقابت‌های لیگ، سه شکست و یک تساوی به دست آورده‌ است.

توماس توخل، سرمربی چلسی، پس از پایان بازی معتقد بود که بازیکنانش بیش‌ازاندازه خسته‌اند و به استراحت نیاز دارند. او مدعی است که از ماه ژانویه تنها تیمی‌اند که بی‌وقفه بازی می‌کنند و این برنامه‌ریزی فشرده آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

او در پایان بازی گفت: «من برای کسب این نتایج کسی را در تیم مقصر نمی‌دانم. ما تمام راه‌ها را امتحان کردیم و از تمام بازیکنان هم استفاده شد. ما برای ادامه بازی‌ها، به قوای بیشتری نیاز داریم. خوشحالم که تا بازی مقابل تاتنهام چهار روز فرصت داریم و در این زمان می‌توانیم دو روز استراحت کنیم. بدون‌شک جز استراحت هیچ راه‌حلی وجود ندارد و ما به‌شدت به آن احتیاج داریم. شاید برای بعضی‌ها این یک توجیه قلمداد شود، اما واقعیت همین است که می‌گویم.»

چلسی با کسب یک امتیاز این مسابقه، ۴۴ امتیازی شد و با ۱۲ امتیاز کمتر نسبت به منچسترسیتی، صدرنشین رقابت‌ها، در جایگاه سوم جدول قرار گرفت. تیم فوتبال لیورپول نیز با ۴۵ امتیاز و دو بازی کمتر از چلسی، در رده دوم است.

بیشتر از فوتبال