نگرانی از اینترنت ۵ جی، امارات پروازهای خود را به ۹ شهر آمریکا لغو کرد

شرکت‌های مخابراتی پذیرفتند خدمات اینترنتی جدید را در نزدیکی برخی فرودگاه‌ها به تعویق بیندازند

اینترنت پرسرعت ۵جی از باند فرکانسی استفاده می‌کند که نزدیک فرکانس‌هایی است که هواپیماها برای اندازه‌گیری ارتفاع به‌کار می‌برند -  AFP

شرکت هواپیمایی امارات پروازهای خود به ۹ شهر ایالات متحده را به دلیل نگرانی از مشکلات احتمالی اینترنت ۵ جی تعلیق کرد.

به گزارش رویترز، شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرد که از روز ۱۹ ژانویه تا اطلاع بعدی پروازهای خود را به چندین مقصد در ایالات متحده متوقف می‌کند. این مقاصد شامل بوستون، شیکاگو، دالاس فورت ورث، هیوستون، میامی، نیوآرک، اورلاندو، سانفرانسیسکو و سیاتل است. با این حال پروازها به نیویورک، لس‌آنجلس و فرودگاه بین‌المللی دالس واشنگتن دی سی ادامه خواهد داشت.

بنا بر اعلام شرکت هواپیمایی امارات، این اقدام به دلیل نگرانی‌های عملیاتی پس از شروع ارائه خدمات شبکه تلفن همراه پنج جی در ایالات متحده در نظر گرفته شده است. این شرکت هواپیمایی اعلام کرده است: «با سازمان‌ها و مقامات مربوط برای کاهش نگرانی‌های عملیاتی در این زمینه کار می‌کنیم و امیدواریم خدمات خود را در ایالات متحده در اسرع وقت از سر بگیریم.»

همزمان با راه‌اندازی خدمات ۵جی (5G) از سوی شرکت‌های بزرگ مخابراتی «وریزون» و «اِی‌تی اند تی»، برخی از رهبران صنایع هوایی در مورد یک بحران هوایی فاجعه‌بار قریب‌الوقوع در آمریکا هشدار دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شرکت‌های خدمات‌رسانی هوایی در نامه‌ای اعلام کردند که استقرار فناوری جدید اینترنت تلفن‌همراه ۵جی می‌تواند به زمینگیر شدن تعدادی از پروازها به دلیل تداخل با این فناوری منجر شود. به گفته آنها استفاده از این فناوری ممکن است در پروازهای آمریکا هرج‌ومرج به وجود آورد و هزاران آمریکایی را در خارج از مرزهای این کشور سرگردان کند.

این نامه را مدیران اجرایی خطوط هوایی از جمله امریکن ایرلاینز، دلتا ایر لاین، یونایتد ایرلاینز و ساوت وست ایرلاینز به همراه رهبران FedEx و UPS امضا کردند.

اینترنت پرسرعت ۵جی از باند فرکانسی که «سی» نامیده می‌شود، استفاده می‌کند که نزدیک فرکانس‌هایی است که هواپیماها برای اندازه‌گیری ارتفاع به‌کار می‌برند. اداره هوانوردی فدرال (اف‌اِی‌اِی) هشدار داده است که اختلال‌های بالقوه می‌تواند بر ابزارهای حساس داخل هواپیما از جمله دستگاه تعیین ارتفاع تاثیر بگذارد و عملیات دید کم هواپیما را به‌شدت تضعیف کند.

با هشدارها درباره استفاده از این خدمات، وزارت حمل‌ونقل امریکا درخواست کرد که نصب شبکه‌های پنج جی به تاخیر بیفتد تا به قانون‌گذاران زمان بیشتری برای بررسی موضوع داده شود. 

در حالی که دو شرکت وریزون و ای‌‌تی‌اند‌تی، در ابتدا بروز مشکلات ناشی از خدمات جدید اینترنت را رد کرده بودند، درنهایت توافق کردند که راه‌اندازی در تعدادی از فرودگاه‌ها را به تعویق بیندازند.

اما حتی با وجود تاخیر در راه‌اندازی، امارات تصمیم گرفته است فعلا بسیاری از خدمات خود به ایالات متحده را متوقف کند. دو شرکت‌های هواپیمایی بزرگ دیگر از جمله ایر ایندیا و ای‌ان‌ای، بزرگ‌ترین خطوط هوایی ژاپن، نیز اعلام کرده‌اند که برخی پروازهای رفت و برگشت خود به ایالات متحده را برای اجتناب از پارازیت‌های احتمالی فایو جی لغو می‌کنند.

ایرباس و بوئینگ نیز مخالفت خود را با آغاز استفاده از این فناوری در آمریکا اعلام کرده و نسبت به تاثیر منفی عظیم این اقدام بر صنعت هوانوردی هشدار دادند.

بیشتر از تکنولوژی