موارد ابتلا به کرونا در آمریکا ۴۷ درصد کاهش یافت

میانگین موارد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا در یک هفته گذشته، ۸۰۰ هزار نفر در روز بوده است

اما برخی متخصصان هشدار می‌دهند که آمریکا هنوز به اوج شیوع سویه اومیکرون نرسیده است‌ـ SPENCER PLATT/GETTY IMAGES VIA AFP

بنا بر آمار رسمی، در یک هفته گذشته، شمار روزانه ابتلا به کووید‌ـ‌۱۹ در آمریکا ۴۷ درصد کاهش پیدا کرده است و این روزنه امید را ایجاد کرده که سیر صعودی ابتلا به اومیکرون به‌تدریج رو به کاهش است.

بر اساس داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، روز دوشنبه ۱۷ ژانویه، حدود ۷۱۷ هزار و ۸۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا گزارش شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میانگین موارد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا در یک هفته گذشته، ۸۰۰ هزار نفر در روز بوده است که در مقایسه با ۱۰ ژانویه، که رقم بی‌سابقه ۱.۴ میلیون نفر ثبت شد، کاهشی قابل‌ملاحظه داشته است.

بنا بر آمار دانشگاه جانز هاپکینز، شمار جان‌باختگان در روز دوشنبه ۱۱۲۲ نفر بود و ۱۵۶ هزار و ۶۷۶ نفر نیز در بیمارستان بستری شده‌اند.

در پی هفته‌ها سیر صعودی ابتلا به سویه اومیکرون، سرانجام روند ابتلا در برخی ایالت‌های آمریکا نزولی شده است، هرچند برخی متخصصان هشدار می‌دهند که کشور هنوز به اوج شیوع سویه اومیکرون نرسیده است.

دکتر ویوک مورتی، رئیس عملیاتی خدمات بهداشت عمومی آمریکا، در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «در بخش‌هایی از کشور‌ــ به‌خصوص نیویورک و سایر مناطق شمال شرق‌ــ روند صعودی ابتلا دارد مسطح می‌شود و در برخی موارد، نزولی می‌شود. چالش اصلی این است که کل کشور با یک سرعت پیش نمی‌رود. موج سویه اومیکرون در بخش‌هایی از کشور دیرتر شروع شد، بنابراین نباید انتظار داشته باشیم در روزهای آتی سراسر کشور به نقطه اوج شیوع برسد. هفته‌های پیش‌رو دشوار خواهد بود.»  

بیشتر از جهان