قهرمانی سوپرجام اسپانیا در عربستان به رئال مادرید رسید

رئال مادرید با برتری دو بر هیچ مقابل اتلتیک بیلبائو برای دوازدهمین بار فاتح سوپر جام اسپانیا شد

آنچلوتی موفق شد اولین جام سال ۲۰۲۲ را به همراه رئال به دست آورد - Fayez Nureldine / AFP

دیدار پایانی رقابت‌های سوپرجام اسپانیا در سال ۲۰۲۲ کمی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته و به میزبانی عربستان سعودی در شهره جده برگزار شد. چهار تیم رئال مادرید، اتلتیک بیلبائو، اتلتیکو مادرید و بارسلونا برای کسب قهرمانی در این بازی‌ها حضور داشتند.

تیم رئال مادرید که با شکست دادن بارسلونا به دیدار پایانی راه یافته بود، با تمامی نفرات خود به‌جز دنی کارواخال که به کرونا مبتلا شده بود، مقابل بیلبائو قرار گرفت. شاگردان آنچلوتی از همان ابتدای کار توپ و میدان را در اختیار داشتند و لوکا مودریچ و تونی کروس به هافبک‌های حریف اجازه بازی‌سازی نمی‌دادند.

اونای سیمون، دروازه‌بان بیلبائو و تیم ملی اسپانیا، از همان ابتدای مسابقه کار سختی داشت و با واکنش‌های خود مانع از گلزنی مهاجمان رئال شد اما در نهایت در دقیقه ۳۷ نیمه اول، مودریچ موفق شد با یک شوت دیدنی، دروازه بیلبائو را باز کند و رئال را یک بر هیچ پیش اندازد. آن‌ها در پایان نیمه نخست، با همین نتیجه به رختکن رفتند.

در نیمه دوم، بازهم رئالی‌ها بودند که بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه ۵۰، یک ضربه پنالتی به دست‌ آوردند که بنزما با به ثمر رساندن آن موفق شد تیمش را دو بر هیچ جلو بیندازد و خیال مادریدی‌ها را از قهرمانی و برد در این مسابقه راحت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وینیسیوس جونیور در این مسابقه بسیار کم‌کار بود و نتوانست درخشش خود در مسابقات قبلی را تکرار کند؛ اما فشارهای تیم بیلبائو برای جبران گل‌های خورده در دقایق پایانی باعث شد تا در دقیقه ۸۷ یک ضربه پنالتی بگیرند که با اخراج میلیتائو، مدافع رئال، همراه شد و می‌توانست تمام داشته‌های رئال را در دقایق پایانی از بین ببرد؛ اما کورتوا، دروازه‌بان این تیم، توانست ضربه پنالتی را مهار و خیال آنچلوتی و هواداران را راحت کند.

این نتیجه تا پایان بازی باقی ماند و آنچلوتی موفق شد اولین جام سال ۲۰۲۲ را به همراه رئال به دست آورد. مارسلو برزیلی که در دقایق پایانی برای رئال به بازی آمد و بازوبند کاپیتانی را به دست بست، در مراسم پایانی رقابت‌ها، بیست‌وسومین جام قهرمانی خود به همراه رئال را بالای سر برد و در کنار خنتو، بازیکن سابق مادرید، پرافتخارترین بازیکن رئال لقب گرفت.

لوکا مودریچ نیز در پایان رقابت‌ها جایزه ویژه مسابقات را دریافت کرد و بهترین بازیکن رقابت‌ها شد. مودریچ پس از دریافت این جایزه و قهرمانی گفت: «از کسب این قهرمانی بسیار خوشحالم و همچنین جایزه بهترین بازیکن جام. ما از ابتدا هم هدفمان همین بود و لیاقت قهرمانی را هم داشتیم. تا انتهای فصل هنوز راه بسیاری مانده است اما من اینجایم تا با تمام وجود به تیم کمک کنم. امیدوارم بتوانم سال‌های زیادی برای رئال بازی کنم. به تنها چیزی که فکر می‌کنم لذت بردن از فوتبال در این سن و سال است؛ چون نمی‌دانم تا چه زمانی می‌توانم فوتبال را به‌خوبی بازی کنم.»

این هجدهمین قهرمانی مودریچ به همراه رئال مادرید بود. کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال، نیز به نخستین مربی ایتالیایی در لیگ اسپانیا تبدیل شد که موفق شده است سوپر جام اسپانیا را فتح کند.

هم‌اکنون در لالیگا، رئال مادرید با اختلاف پنج امتیازی نسبت به سویا و با ۴۹ امتیاز، در صدر است و شانس اصلی قهرمانی در این فصل از رقابت‌های لالیگا اسپانیا به حساب می‌آید. 

بیشتر از فوتبال