با رای دادگاه تجدیدنظر، جوکوویچ از استرالیا اخراج شد

درخواست تجدیدنظر ستاره برتر تنیس علیه حکم اخراجش از استرالیا با نظر منفی دادگاه مواجه شد

هنوز مشخص نشده است که جوکوویچ چه زمانی استرالیا را ترک می‌کند - Greg WOOD / AFP

 امیدهای نواک جوکوویچ، ستاره تنیس، برای دفاع از مقام قهرمانی خود در مسابقات استرالیا از بین رفت. 

به گزارش آسوشیتدپرس، روز یکشنبه شانزدهم ژانویه (۲۶ دی)‌ سه قاضی دادگاه فدرال به اتفاق آرا تصمیم الکس هاوک وزیر مهاجرت استرالیا مبنی بر لغو ویزای ورزشکار ۳۴ ساله صرب را به دلایل منافع عمومی تایید کردند.

این تصمیم احتمالاً به این معناست که جوکوویچ که در برابر کووید-۱۹ واکسینه نشده است، تا زمانی که از استرالیا خارج شود در بازداشتگاه ملبورن باقی خواهد ماند. او همچنین به پرداخت هزینه‌های دادگاه محکوم شد.

هنوز مشخص نشده است که جوکوویچ چه زمانی استرالیا را ترک می‌کند با این حال اخراج افراد معمولاً در سریعترین زمان ممکن پس از صدور حکم دادگاه انجام می‌شود. صدور حکم اخراج معمولاً شامل ممنوعیت سه ساله بازگشت به استرالیا نیز می‌شود.

قضات این دادگاه در مورد تصمیم خود توضیحات کتبی ارائه نکردند و انتشار آن را به روزهای آتی موکول کردند، اما یکی از آنها به خبرنگاران گفت: «دادگاه به صورت مستقل و به عنوان بازوی جداگانه از دولت، تصمیم قانونی بودن یا نبودن وزیر مبنی بر اخراج این ورزشکار را بررسی کرده است.»

روند برگزاری دادگاهی که جوکوویچ امیدوار بود بتواند از طریق آن آرزوهایش را برای قهرمانی مجدد زنده نگه دارد، به طور ویژه و فوق‌العاده سریع اتفاق افتاد. در عرض سه ساعت پس از اعلام لغو ویزای جوکوویچ، وکلای او در برابر قاضی دادگاه فدرال قرار گرفتند تا اعتراض خود را به این تصمیم اعلام کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پرونده روز شنبه به دادگاه فدرال ارسال شد و هر دو طرف در همان روز مدارکشان را ارائه کردند. تا این که روز یکشنبه سه قاضی پس از پنج ساعت رسیدگی به این پرونده حکم خود را اعلام کردند.

جوکوویچ، قهرمان ۹ دوره ملبورن، قرار بود روز دوشنبه با میومیر کچمانوویچ صرب که رتبه ۷۸ جهان را دارد، بازی کند.

ویزای ورزشکار اخراجی از استرالیا ابتدا روز ششم ژانویه در فرودگاه ملبورن و تنها ساعاتی پس از ورود او برای شرکت مسابقات گرند اسلم ۲۰۲۲ به دلیل واکسینه نبودن علیه کرونا لغو شد.

پس از آن، او با ادعای اینکه به دلیل ابتلا به کووید هنوز واکسن نزده است، توانست به امیدواری‌ خود و طرفدارانش برای حضور در مسابقات ادامه دهد، اما درنهایت بر اساس قوانین استرالیا واجد شرایط معافیت پزشکی شناخته نشد و ویزای او لغو شد. 

مقامات استرالیا اعلام کرده‌اند دلیل لغو ویزای این ورزشکار این است که حضور جوکوویچ یا هر فردی که رفتاری مغایر قوانین داشته باشد ممکن است خطری برای سلامتی و نظم مردم استرالیا باشد.

نواک جوکوویچ در حال حاضر برترین بازیکن تنیس دنیا است. او موفق شده‌ دو سال متوالی بازیکن شماره یک دنیا لقب بگیرد. این ورزشکار صربستانی جزو هفت بازیکنی است که توانسته‌اند برنده هر چهار گرند اسلم شوند. او همچنین چندین رکورد مختلف را به نام خودش ثبت کرده است.

بیشتر از تنيس