انصراف مونفیس از رقابت‌های تنیس در آدلاید استرالیا

مونفیس از ادامه رقابت صرف‌نظر کرد تا شرایطش برای حضور در رقابت‌های هفته آینده بهتر شود

گائل مونفیس فرانسوی سال ۲۰۲۲ را با قهرمانی در هفته اول رقابت‌های ۲۵۰ امتیازی آدلاید آغاز کرد - Michael Errey / AFP

در حالی که تنها پنج روز تا آغاز اولین گرند اسلم تنیس در سال جدید در کشور استرالیا باقی مانده است، رقابت‌های دیگری در شهرهای سیدنی و آدلاید در آن کشور در حال برگزاری است. 

گائل مونفیس فرانسوی که سال ۲۰۲۲ را با قهرمانی در هفته اول رقابت‌های ۲۵۰ امتیازی آدلاید آغاز کرد، امروز، چهارشنبه ۱۲ ژانویه، در دور دوم و هفته دوم رقابت‌ها مقابل مونتیرو از برزیل قرار گرفت و در حالی که ست اول را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، با مصدومیت از ناحیه عضلات کمر مواجه شد و تقاضای زمان پزشکی کرد. او پس از پنج دقیقه به زمین مسابقه بازگشت و ست دوم را ۶-۳ واگذار کرد.

مونفیس در ابتدای ست سوم متوجه شد که قادر به ادامه مسابقه نیست و ترجیح داد از ادامه رقابت صرف نظر کند تا شرایطش برای حضور در رقابت‌های هفته آینده بهتر شود. بدین ترتیب، او از دور مسابقات کنار رفت و نمی‌تواند از عنوان قهرمانی خود در هفته نخست دفاع کند.

از دیگر مسابقات مهم در رقابت‌های آدلاید می‌توان به پیروزی خاچانوف، شانس سوم قهرمانی برابر حریفی از ایتالیا اشاره کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در یکی دیگر از دیدارهای مهم، مارین چیلیچ کروات، شانس چهارم قهرمانی در این مسابقات، موفق شد در دو ست متوالی مونار از اسپانیا را مغلوب کند و به دور یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها راه یابد. 

کوکوناکیس، تنیس‌باز جوان استرالیایی و همیشه مصدوم نیز موفق شد با برتری مقابل جان ایسنر بلند‌قامت و آسمان‌خراش، شانس دوم قهرمانی، به جمع هشت تنیس‌باز پایانی این رقابت‌ها صعود کند و دو بر یک به برتری رسد. نکته جالب در این مسابقه، کشیده شدن هر سه ست به تایبرک بود که در نهایت با برتری بازیکن استرالیایی خاتمه یافت.

اما رقابت‌های ۲۵۰ امتیازی سیدنی نیز در دور دوم با رقابت حساس اندی ماری برتانیایی، مرد شماره یک مسابقه تنیس جهان، مقابل باسیلاشویلی از گرجستان در جریان است. اندی ماری در ست اول در حالی که ۵-۲ در گیم‌ها از حریف گرجی پیش بود، در تایبرک و ۷-۶ ست را واگذار کرد. در ست دوم نیز بازی بسیار نزدیک پیش می‌رفت تا آن که ماری موفق شد یکی از گیم‌های سرویس حریف گرجی را بگیرد. اما بازی در این ست نیز با برگشت بازیکن گرجستانی به تایبرک کشیده شد و در نهایت ماری موفق شد ست دوم را با نتیجه ۷-۶ به پیروزی برسد تا بازی به ست سوم و نهایی کشیده شود. در زمان تهیه این گزارش، بازی در ست سوم در حال پیگیری است.

اندی ماری که برای شرکت در اولین گرند اسلم تنیس در سال جدید کارت ویژه دریافت کرده است، امید دارد تا روز پنجشنبه و زمان قرعه‌کشی از شانس خوبی بهره‌مند شود و قرعه آسانی به دست آورد. برخورد او در دور اول رقابت‌ها با یکی از ۱۰ بازیکن برتر دنیا نامحتمل نخواهد بود.

بیشتر از تنيس