توییتر یکی از حساب‌های کاربری خامنه‌ای را برای همیشه بست

این حساب پس از انتشار انیمیشنی با مضمون انجام ترور در خاک آمریکا، مسدود شد

حساب کاربری @khameneiSite به به تارنمای آیت‌الله خامنه‌ای مرتبط است-@khameneiSite/ Twitter

توییتر روز شنبه ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) یک حساب کاربری متعلق به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران را مسدود کرد.

به گزارش فاکس بیزنس، این حساب کاربری با نام @khameneiSite که به تارنمای آیت‌الله خامنه‌ای مرتبط است، پس از انتشار پویانمایی (انیمیشنی) با مضمون انجام ترور در خاک آمریکا، مسدود شد. در این پویانمایی، طرح فرضی ترور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، با استفاده از روبات و پهپاد در یک زمین گلف در کالیفرنیا تصویر می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این ویدئو، که حساب کاربری رهبر جمهوری اسلامی ایران همرسانی کرده بود، گفته می‌شود: «قاتل سلیمانی و کسانی که دستور این قتل را صادر کردند بهای سنگینی خواهند پرداخت.»

یک سخن‌گوی توییتر می‌گوید که توییتر این حساب کاربری را برای همیشه مسدود کرده است، زیرا «خط مشی ممنوعیت‌گریز» این شرکت را نقض کرده است. گفته می‌شود که این حساب کاربری جایگزین حساب کاربری دیگری با نام @khamenei_Site شده بود که پیش‌تر به دلیل انتشار پوستری درباره اسرائیل با شعار «راه‌حل نهایی» مسدود شده بود که یادآور روش نازی‌ها در برخورد با یهودیان بود. پیش از این، از توییتر انتقاد شده بود که حساب‌های کاربری متعلق به رهبر جمهوری اسلامی ایران را که اغلب بیانی تند و خشن علیه افراد و گروه‌های اجتماعی معین دارد، مسدود نمی‌کند، ولی حساب‌های کاربری سیاستمداران برجسته‌ آمریکایی را به بهانه نشر اطلاعات گمراه‌کننده می‌بندد.

به‌رغم فیلتر بودن توییتر در ایران، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران چند حساب کاربری فعال در توییتر دارد که ابزاری برای نشر پروپاگاندای رهبری جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌روند.