راه‌اندازی توییت آذربایجانی خامنه‌ای در میانه تنش تهران و باکو

اندکی پیش از راه‌اندازی این حساب توییتری، جمهوری آذربایجان از مسدود کردن چند سایت مذهبی متمایل به جمهوری اسلامی خبر داده بود

در  حساب کاربری جدید علی خامنه‌ای، توضیحی در باره دلیل راه‌اندازی توییتری به زبان ترکی آذربایجانی داده نشده است- عکس از توییتر

همزمان با تنش کم‌سابقه بین جمهوری اسلامی و جمهوری اسلامی ایران، صحفه توییتری علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی به زبان ترکی آذربایجانی و با الفبای لاتین مرسوم در جمهوری آذربایجان راه‌اندازی شده است.

کمی پیش از راه‌اندازی این صفحه توییتری، مقامات جمهوری آذربایجان از مسدود کردن چند سایت با تمایلات مذهبی نزدیک به جمهوری اسلامی خبر داده بودند.

در میانه تنش‌های دو کشور، دولت جمهوری آذربایجان حسینیه متعلق به علی خامنه‌ای در باکو، پایتخت آذربایجان را بست.

تنش ابتدا بر سر دستگیری دو راننده کامیون ایرانی و اخذ عوارض از کامیون‌های ایرانی عازم ارمنستان شروع شد، اما خیلی زود دامنه وسیع‌تری پیدا کرد و از جمله به برگزاری رزمایش‌های نظامی بی سابقه دو کشور در نزدیکی مرز مشترک انجامید.

روز شنبه، اول آبان، وزیران امور خارجه دو کشور در گفت‌وگویی تلفنی بر «حل و فصل مشکلات و سوء‌تفاهمات فی‌مابین با همکاری و گفت‌وگو در فضایی آرام و صمیمانه» تاکید کرده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این همه، انتشار خبر مسدود کردن چند سایت طرفدار جمهوری اسلامی در جمهوری آذربایجان و راه‌اندازی صفحه توییتری رهبر جمهوری اسلامی به زبان ترکی آذربایجانی و الفبای لاتین این کشور، نشان چندانی از این فضای آرام و صمیمانه ندارد.

علی خامنه‌ای، به رغم آنکه خود اصلی‌ترین دلیل فیلترینگ شبکه‌های مختلف اجتماعی در ایران است، در این شبکه‌ها حضوری بسیار فعال دارد.

او در توییتر، علاوه بر زبان فارسی، حساب‌های کاربری به ۱۱ زبان دیگر از جمله انگلیسی، عربی، فرانسه، اسپانیایی، روسی، آلمانی، اردو، هندی و ترکی آناتولی دارد.